Λύση στο πρόβλημα των ανεξέλεγκτων εισαγόμενων μεταχειρισμένων από το Υπουργείο Μεταφορών
Οι υποψήφιοι αγοραστές αλλά και οι ήδη κάτοχοι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα μπορούν να αναζητήσουν και να επαληθεύσουν το ιστορικό των αυτοκινήτων που τους ενδιαφέρουν μέσω νέας ψηφιακής πλατφόρμας του Υπουργείου Μεταφορών η οποία θα τεθεί σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο.
Ένα νέο εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την ταυτοποίηση του ιστορικού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από τους υποψήφιους αγοραστές ή τους ήδη κατόχους, θα θέσει σε λειτουργία το Υπουργείο Μεταφορών, επιχειρώντας να δώσει τέλος στην εισαγωγή αυτοκινήτων με «αμφίβολο» παρελθόν και προέλευση.
Αναλυτικότερα, οι υποψήφιοι αγοραστές αλλά και οι ήδη κάτοχοι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα μπορούν να αναζητήσουν κρίσιμες πληροφορίες για το αυτοκίνητο που τους αφορά, όπως τα χιλιόμετρα κατά τον τελευταίο τεχνικό έλεγχο και το ιστορικό ΚΤΕΟ στην χώρα προέλευσης, μέσω νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Μεταφορών η οποία αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργική από τις 27 Σεπτεμβρίου.
Όπως σημειώνει ο ΣΕΑΑ στη σχετική ανακοίνωσή του τα στοιχεία του ιστορικού ενός αυτοκινήτου είναι κρίσιμο να τίθενται υπόψη των αγοραστών, υπογραμμίζοντας παράλληλα σε σχέση με τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων ότι:
Στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ η παραποίηση του ιστορικού του αυτοκινήτου (παραποιημένα χιλιόμετρα, αλλαγή έτους πρώτης κυκλοφορίας, δήλωση ψευδούς περιβαλλοντικής κλάσης, ζημιές κα.) αποτελεί ποινικό αδίκημα.
Επίσης στην Ε.Ε. τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς διατίθενται ως διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε σχέση με αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λογικές, για την ηλικία τους αποστάσεις.
Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τυχόν ατασθαλίες κατά τον τελωνισμό των εισαγομένων μεταχειρισμένων «ακολουθούν» το όχημα. Συνεπώς, μελλοντικοί ιδιοκτήτες μπορεί να βρεθούν με αυτοκίνητα δεσμευμένα, αν σε δεύτερο χρόνο διαπιστωθούν ζητήματα παρατυπιών.
Όλες οι χώρες της Ευρώπης λαμβάνουν μέτρα να αποθαρρύνουν την κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων, ώστε να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας και να ελαχιστοποιήσουν την επιβάρυνση στο περιβάλλον.
Ο ΣΕΑΑ τονίζει ότι οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων να μεταφέρουν στις πόλεις της Ελλάδας το επικείμενο πρόβλημα ρύπανσης άλλων χωρών, καθώς η χώρα μας καταλήγει να «συνταξιοδοτεί» τα υπέργηρα αυτοκίνητα της Ευρώπης.
Η τυχόν παραποίηση κρίσιμων στοιχείων για την κατάσταση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ευθεία παραπλάνηση για τον καταναλωτή, αλλά επίσης θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβαινόντων, αφού ο ανυποψίαστος αγοραστής δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες συντήρησης και επισκευής του οχήματος, με βάση την πραγματική ηλικία του.
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ είναι απόλυτα θεμιτό να λειτουργεί η αγορά εισαγομένων μεταχειρισμένων, σε κάλυψη αναγκών των καταναλωτών, όμως, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος πρέπει η πολιτεία να μεριμνά οι καλόπιστοι αγοραστές να μην γίνονται θύματα τυχόν επιτηδείων.