Κυβέρνηση: Προτιμά να φαίνεται ανικανότητα, παρά να κατηγορείται για συγκάλυψη 

Δημοσιεύτηκε στις 27/02/2025 17:30

Κυβέρνηση: Προτιμά να φαίνεται ανικανότητα, παρά να κατηγορείται για συγκάλυψη 

Στις… διαχρονικές παθογένειες του ελληνικού κράτους ρίχνει τις ευθύνες η κυβέρνηση και σε μια «ανανεωμένη» ρητορική της επιχειρεί να προτάξει τα περί «λάθη συντονισμού», προκειμένου να αποδομήσει την εντύπωση περί συγκάλυψης. Το Μαξίμου εμμέσως πλην σαφώς προσπαθεί να σβήσει κάθε σκέψη για «συγκάλυψη» και ρίχνει το βάρος σε πολιτικές αστοχίες.

Πατώντας δε πάνω στο σημερινό πόρισμα αναπτύσσει το επιχείρημα ότι ίσως έγιναν επιχειρησιακά λάθη. «Δείχνει» τους υπουργούς (και μέλη ενδεχομένως της κυβέρνησης) που διαχειρίστηκαν την υπόθεση και λένε από την κυβέρνηση πως δεν υπάρχει συγκάλυψη, αλλά έγιναν «αστοχίες στο πεδίο», που δείχνουν «κακό συντονισμό» επιχειρησιακά.

Καμία εντολή, οι υπουργοί παρατηρούσαν

Από την κυβέρνηση λοιπόν στηρίζουν μία ρητορική με πυρήνα τις διαχρονικές παθογένειες στη χώρα και ότι έγιναν λάθη πολιτικά. όχι ποινικά.  Ακόμα δηλαδή και αν η κυβέρνηση της ΝΔ βγάζει μια εικόνα ανικανότητας και παραμέλησης των υποδομών είναι κάτι που  προτιμάται σε σχέση με την ετικέτα μιας κυβέρνησης που συγκάλυψε μια τραγωδία.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών η σελίδα 116 του πορίσματος απαντά στην αντιπολίτευση για το «μπάζωμα με δόλο». Τονίζει ο κ Μαρινάκης αναφερόμενος στη σελίδα αυτή του πορίσματος: όλοι λειτουργούσαν με ρόλο παρατηρητή, χωρίς κανείς να δίνει εντολές. «Είναι δεδομένο ότι το πόρισμα εντοπίζει αστοχίες ή ενδεχόμενες αστοχίες στο πεδίο που δείχνουν κακό συντονισμό επιχειρησιακά. Η κατηγορία που απορρίπτουμε δεν είναι η διερεύνηση των χειρισμών στο πεδίο, η κατηγορία της αντιπολίτευσης μιλά για μπάζωμα με δόλο μετά τη συγκάλυψη», προσθέτει ο κ Μαρινάκης.

Επίσης η κυβέρνηση καλύπτει τον πρώην υπουργό Μεταφορών  Κ. Καραμανλή για τις ποινικές ευθύνες. Χωρίς όμως να αντικρούει την ύπαρξη πολιτικών ευθυνών. «Δεν έχουμε κρυφτεί από τις ευθύνες μας και είναι διαχρονικές οι παθογένειες του ελληνικού κράτους αλλά δεν υπάρχει  ποινική πολιτική ευθύνη» και συμπληρώνει  για τη μη ολοκλήρωση του 717 και την τραγωδία των Τεμπων.

Σύμφωνα με τον κ Μαρινάκη εκείνη τη μοιραία νύχτα συναντήθηκαν μια σειρά από μοιραία ανθρώπινα λάθη με σωρεία πολύ μεγάλων, διαχρονικών και κρίσιμων αδυναμιών, παθογενειών, παραλείψεων του κράτους. «Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα που ένας ψύχραιμος παρατηρητής βγάζει. Αυτό το πόρισμα, όπως και κάθε πόρισμα, θα το αξιολογήσει η δικαιοσύνη. Να μην πολιτικολογούμε επί συμπερασμάτων. Αδικεί την προσπάθεια των επιστημόνων να προσπαθούμε όσοι δεν είμαστε ειδικοί να ερμηνεύουμε κατά το δοκούν τα συμπεράσματά τους», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο ελληνικός σιδηροδρομικός τομέας σύμφωνα με το πόρισμα: παρουσιάζει κακή συντήρηση και την όλο και πιο υποβαθμισμένη υποδομή και μια διαρθρωτική έλλειψη προσωπικού, απαραίτητου για να συνεχίσει να παρέχει τις συνήθεις υπηρεσίες. Ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ δεν προβαίνει σε προληπτική συντήρηση των υποδομών ελέγχου, τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης.

Παρεμβάσεις πραγματοποιούνται όταν αποτυγχάνουν (κρίσιμα) στοιχεία, ακόμη και για έργα ανάταξης που παραδίδονται εν μέρει σε χρήση. Επιπλέον, ο τρόπος με τον οποίο ο ΟΣΕ διαχειρίζεται τις ικανότητες των σταθμαρχών του δεν εγγυάται ότι είναι ικανοί για τις εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια για τις οποίες είναι υπεύθυνοι και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Επίσης, δεν είχε πραγματοποιηθεί μεθοδευμένη παρακολούθηση της απόδοσης κανενός από τους σταθμάρχες, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μην έχει εικόνα για την όποια επιδείνωση στην ποιότητα εκτέλεσης εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια.

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook