Εκπαιδευτικοί: Κινητοποίηση για να μπει «στοπ» στη μετατροπή των σχολείων σε Ωνάσεια – Σήμερα η απόφαση

Δημοσιεύτηκε στις 17/02/2025 15:21

Εκπαιδευτικοί: Κινητοποίηση για να μπει «στοπ» στη μετατροπή των σχολείων σε Ωνάσεια – Σήμερα η απόφαση

Σήμερα αναμένεται να ανακοινωθούν ποια από τα 22 Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία θα τεθούν σε λειτουργία κατά τα σχολικά έτη 2025-2026 και 2026-2027, την ώρα που εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας, ζητώντας να μην προχωρήσει το συγκεκριμένο πλάνο.

Κάλεσμα για κινητοποίηση κατά των Ωνάσειων Σχολείων

Η ΟΛΜΕ εξέδωσε επίσημο κάλεσμα των εκπαιδευτικών να εναντιωθούν στη συγκεκριμένη θεσμοθέτηση, λέγοντας, μεταξύ άλλων «συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις ενάντια στη μετατροπή σχολικών μονάδων σε Ωνάσεια. Είμαστε αντίθετοι με την κατάργηση των σχολείων της γειτονιάς με τη «βίαιη εκδίωξη» μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών από τα σχολεία τους. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί σε μαζικές κινητοποιήσεις και δράσεις τη Δευτέρα 17/2 ημέρα που θα ανακοινωθούν τα πρώτα Ωνάσεια σχολεία».

Παράλληλα, προκήρυξαν διευκολυντική στάση εργασίας από 11.00 έως 14.00 για τους/τις εκπαιδευτικούς των ΕΛΜΕ στις οποίες ιδρύονται Ωνάσεια, καλώντας τους να διοργανώσουν παραστάσεις διαμαρτυρίας στις αντίστοιχες περιοχές.


Συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) στην πλατεία Συντάγματος, ενάντια στην ίδρυση των Ωνάσειων σχολείων. ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

«Στην Αθήνα το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας στις 13.00 στο Σύνταγμα», έκλεινε η ανακοίνωση.

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και η ΔΟΕ, κάνοντας το ίδιο κάλεσμα με την ΟΛΜΕ, τονίζοντας «συνεχίζουμε τον Αγώνα! Απαιτούμε να σταματήσει η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων!».

Τι αναφέρουν πανεπιστημιακοί καθηγητές

Ανακοίνωση «κόλαφο» εξέδωσε και ο Σύλλογος Διδακτικού Προσωπικού Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, τονίζοντας όσα αρνητικά αναμένεται να φέρει η μετατροπή των σχολείων σε Ωνάσεια.

«Το Δ.Σ. του Συλλόγου ΔΕΠ Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ συντάσσεται με τις ανακοινώσεις του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και καθηγητικών συλλόγων σχετικά με την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την ίδρυση «δημόσιων Ωνασείων Σχολείων». Αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας η ολόπλευρη και διαρκής στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία ταλανίζεται από προβλήματα υποχρηματοδότησης, υποστελέχωσης και ανεπαρκών δομών. Αντ’αυτού, με τη δημιουργία «νησίδων αριστείας», η κυβέρνηση εντείνει την επιθετική ταξική πολιτική της σε βάρος των ασθενέστερων στρωμάτων στις θεωρούμενες «ευάλωτες» περιοχές της χώρας», τονίζεται.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ο τρόπος που πιστεύεται ότι θα επηρεαστούν τα συγκεκριμένα σχολεία, διότι «στις επιλεγμένες φτωχές περιοχές της χώρας, το Ίδρυμα Ωνάση, πέρα από την ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής, θα μετέχει στη Διοικούσα Επιτροπή του κάθε σχολείου καθορίζοντας το διδακτικό πρόγραμμα αλλά και τη σύνθεση του προσωπικού, που κατά τα άλλα αποτελείται από δημοσίους υπαλλήλους! Όσοι εκπαιδευτικοί κριθούν «ανεπαρκείς» θα αποχωρήσουν από το σχολείο τους προς άγνωστη εκπαιδευτική μονάδα».

Μάλιστα ιδιαίτερο βάρος δίνεται στους μαθητές από τις «ευάλωτες περιοχές», οι οποίοι θα αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο υψηλό οικονομικό κόστος της προετοιμασίας για την εισαγωγή στα συγκεκριμένα σχολεία, κάτι που φυσικά «θα συμβάλει στη γιγάντωση της παραπαιδείας».

Σχολιάζεται και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη πολιτική αναμένεται να οξύνει τις ταξικές ανισότητες, «διαχωρίζοντας «σχολεία αριστείας» από «υποδεέστερα» στις ίδιες εκπαιδευτικές περιφέρειες και επιβάλλοντας μια δευτεροβάθμια εκπαίδευση δύο ταχυτήτων».

Τα Ωνάσεια Σχολεία

Απο το σύνολο των 22 σχολείων, τα 10 (Γυμνάσια και Λύκεια) θα λειτουργήσουν στην Περιφέρεια Αττικής και τα 12 στην υπόλοιπη Ελλάδα. Οι περιοχές που έχουν περιληφθεί στον νόμο για ίδρυση ΔΗΜ.Ω.Σ. είναι το Περιστέρι, ο Κολωνός, η Κυψέλη, το Μενίδι και το Πέραμα στην Αττική, η Ξηροκρήνη και ο Εύοσμος στη Θεσσαλονίκη και η Κοζάνη, η Ξάνθη, η Ρόδος και το Ηράκλειο στην υπόλοιπη επικράτεια.

Βασικό κριτήριο επιλογής ήταν η ενίσχυση περιοχών με πληθυσμό τουλάχιστον 70.000 κατοίκων, οι οποίες αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Προϋπόθεση ήταν επίσης να μην υπάρχουν άλλα πρότυπα ή πειραματικά σχολεία σε κοντινή απόσταση, ενώ ρόλο έπαιξε και η γεωγραφική εγγύτητα των Γυμνασίων και Λυκείων που επελέγησαν, ώστε να διευκολύνεται η μεταξύ τους συνεργασία καθώς και η συνεργασία τους με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν.

Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου θα γίνεται με παρόμοια διαδικασία που ισχύει και για τα Πρότυπα Σχολεία, με συμμετοχή σε γραπτές εξετάσεις (τεστ) γνώσεων, αλλά και δεξιοτήτων. Επίσης, η τελική κατάταξη όσων επιλεγούν διαμορφώνεται βάσει και γεωγραφικού παράγοντα. Το κατ’ ελάχιστο ποσοστό επιλογής μαθητών από τη δημοτική ενότητα στην οποία υπάγεται το κάθε ΔΗΜ.Ω.Σ. κυμαίνεται από σαράντα τοις εκατό (40%) έως εξήντα τοις εκατό (60%) του συνολικού αριθμού των εισακτέων του. Στην ίδια κατεύθυνση, για τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας των ΔΗΜ.Ω.Σ. διευκολύνεται η εισαγωγή για τα μικρότερα αδέλφια μαθητών και μαθητριών που φοιτούν ήδη στις συγκεκριμένες εκπαιδευτικές μονάδες.

in.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook