Διάψευση από την ΕΛ.ΑΣ. για “σώμα influencers” – «Fake news» τα δημοσιεύματα

Του Νίκου Τσιλιπουνιδάκη
Ανακοίνωση του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να δημιουργηθεί νέα υπηρεσία με αντικείμενο την παραγωγή περιεχομένου για τα social media
Ως «fake news» χαρακτήρισε η Ελληνική Αστυνομία δημοσιεύματα και αναρτήσεις που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, κάνοντας λόγο για αναζήτηση «influencers» στις τάξεις της ΕΛ.ΑΣ.
Το θέμα πήρε έκταση μετά από ανάρτηση σε σελίδα που ασχολείται με θέματα αστυνομικού ενδιαφέροντος, η οποία παρουσίαζε έγγραφο το οποίο – σύμφωνα με την ερμηνεία της – υποδήλωνε πως υπήρχε πρόθεση σύστασης ειδικού τμήματος με αρμοδιότητα την παραγωγή περιεχομένου για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ανάρτηση έκανε λόγο για «προσωπικό εξειδικευμένο στα social media και στο content creation», εκφράζοντας, μάλιστα, επικριτικές απόψεις για πιθανή αποδυνάμωση των μάχιμων υπηρεσιών.
Στο σχετικό κείμενο αναφερόταν:
«Εάν έχουμε ερμηνεύσει σωστά τη διαταγή που έφτασε σχεδόν σε όλα τα αστυνομικά τμήματα της Αττικής, για επάνδρωση τμήματος της ΕΛ.ΑΣ. με προσωπικό εξειδικευμένο στα social media και στο content creation… τότε, ένα από δύο πράγματα συμβαίνει…»
Η απάντηση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. ήταν άμεση και κατηγορηματική:
«Σχόλια, ρεπορτάζ και δημοσιεύματα που αναφέρονται σε δήθεν αναζήτηση “influencers” μεταξύ του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επίσημη ανακοίνωση.
Η ΕΛ.ΑΣ. διευκρινίζει ότι η σχετική αναζήτηση προσωπικού αφορά την ενίσχυση υπάρχουσας υπηρεσίας η οποία λειτουργεί από το 2002 και στελεχώνεται αποκλειστικά με αστυνομικό και πολιτικό προσωπικό που ήδη ανήκει στο Σώμα και διαθέτει τα κατάλληλα προσόντα και γνώσεις. Επιπλέον, επισημαίνει ότι δεν δημιουργείται νέα δομή, καθώς οι επίσημοι λογαριασμοί της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν ήδη από το 2010.
Η Ελληνική Αστυνομία επιχειρεί να δώσει τέλος στη φημολογία, υπογραμμίζοντας πως στόχος της παραμένει η υπεύθυνη ενημέρωση των πολιτών και όχι η παραγωγή περιεχομένου από εξωτερικούς «influencers» ή η δημιουργία τέτοιου σώματος.