Αυγενάκης, Σταϊκούρας και Βουλευτές της ΝΔ για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου

Δημοσιεύτηκε στις 19/04/2019 11:37

Αυγενάκης, Σταϊκούρας και Βουλευτές της ΝΔ για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου

Στις διαδικασίες που υιοθετούνται στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου, ΕΤΑΔ ΑΕ, που έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των δαπανών, καθώς και τις απευθείας αναθέσεις έργων σε συγκεκριμένες εταιρείες αναφέρονται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ – Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο Τομεάρχης Οικονομικών – Βουλευτής Φθιώτιδας κ. Χρήστος Σταϊκούρας και 13 ακόμη Βουλευτές της ΝΔ με κοινοβουλευτική τους παρέμβαση προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο.

 

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ ΑΕ) είναι ανώνυμη εταιρεία με σκοπό τη διαχείριση, ανάπτυξη, εκμετάλλευση και αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου.

Η ΕΤΑΔ ΑΕ, με βάση το Ν. 4389/2016, είναι θυγατρική της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ ΑΕ), του γνωστού «Υπερταμείου», σε ποσοστό 100%. Μοναδικός μέτοχος της ΕΕΣΥΠ ΑΕ είναι το Ελληνικό Δημόσιο, όπως αυτό εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών. Σύμφωνα μάλιστα με το Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, που τηρεί και δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ, η ΕΤΑΔ ΑΕ ταξινομείται στον στενό πυρήνα του Δημοσίου (Θεσμικός Τομέας S13), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις υποχρεώσεις της.

Η ΕΤΑΔ ΑΕ, μέχρι το τέλος του 2018, και σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο της ΕΕΣΥΠ ΑΕ, θα προχωρούσε σε θεσμικές αλλαγές με νέο εσωτερικό κανονισμό εταιρικής διακυβέρνησης και στην υιοθέτηση νέου οργανωτικού μοντέλου με προσλήψεις προσωπικού, με σκοπό την αναδιοργάνωσή της.

Στοιχεία του ισολογισμού της ΕΤΑΔ ΑΕ, επιστολή εργαζομένων προς τον ΑΣΕΠ αλλά και δημοσιεύματα του τύπου (π.χ. εφημερίδα «Παραπολιτικά») γεννούν ερωτήματα για συγκεκριμένες διαδικασίες στις οποίες προχώρησε η εταιρεία κατά τη διάρκεια αλλά και μετά από την προβλεπόμενη αναδιοργάνωσή της.

Συγκεκριμένα, από τις αρχές του 2018, η εταιρεία φέρεται να έχει προχωρήσει σε αθρόες προσλήψεις προσωπικού πάσης φύσεως, μέσα σε αυτές και γενικών διευθυντών, με πολύ υψηλές αμοιβές και ακαθόριστο τρόπο πρόσληψης, αυξάνοντας υπέρμετρα το μισθολογικό κόστος της.

Ενδεικτικά, βάσει δημοσιευμάτων, το προσωπικό της εταιρείας αυξήθηκε κατά 1/3 από τις αρχές του 2018, με το μηνιαίο μισθολογικό κόστος για 68 από αυτές τις προσλήψεις να ανέρχεται στα 180.000 ευρώ. Μάλιστα οι εργαζόμενοι στην εταιρεία έχουν προχωρήσει σε σωρεία καταγγελιών γι’ αυτές τις προσλήψεις, φτάνοντας σε μία περίπτωση σε εξώδικο κατά της διοίκησης της εταιρείας. Επιπλέον, στο δημοσίευμα εφημερίδας τονίζεται ότι μετά την αναδιοργάνωση έχουν πραγματοποιηθεί απευθείας αναθέσεις έργων σε συγκεκριμένες εταιρείες με υψηλό κόστος για την ΕΤΑΔ ΑΕ.

Τέλος, και όπως επιβεβαιώνεται στον ισολογισμό της ΕΤΑΔ ΑΕ, το 2017, αυξήθηκαν οι αμοιβές του Διοικητικού Συμβουλίου κατά 100.000 ευρώ σε σχέση με το 2016, φτάνοντας τα 274.108 ευρώ».

 

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

«1. Τηρείται η κείμενη νομοθεσία δημοσιονομικής πειθαρχίας και παρακολούθησης που ισχύει για τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, με δεδομένο ότι η ΕΤΑΔ ΑΕ αποτελεί φορέα και καταχωρείται εντός της περιμέτρου του σχετικού Μητρώου της ΕΛΣΤΑΤ;

  1. Σε πόσες προσλήψεις και υπό ποιο καθεστώς έχει προχωρήσει η ΕΤΑΔ ΑΕ από αρχές του 2018; Πόσο αυξήθηκε το μισθολογικό κόστος της εταιρείας; Ποια είναι η μισθοδοσία των νέων γενικών διευθυντών και ποιες διαδικασίες ακολουθήθηκαν για την τοποθέτησή τους;
  2. Ισχύουν οι αναφορές του τύπου για απευθείας αναθέσεις έργων σε συγκεκριμένες εταιρείες;
  3. Γιατί αυξήθηκαν σε τόσο μεγάλο βαθμό οι αμοιβές του ΔΣ της εταιρείας μέσα σε ένα χρόνο;
  4. Η αναδιοργάνωση της εταιρείας κατά τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε δημιουργεί πρόσθετο επιδοματικό κόστος και πόσο είναι αυτό;
  5. Είναι σε γνώση της διοίκησης της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) και του βασικού μετόχου της (Ελληνικό Δημόσιο) οι καταγγελίες που αφορούν τις συγκεκριμένες διαδικασίες και σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί ή θα προβούν για την αντιμετώπισή τους;».