Ο πρόσφατος θάνατος Υπαρχιπυροσβέστη και ο τραυματισμός δύο πυροσβεστών στην περιοχή του Ασπροπύργου, έρχονται να προστεθούν στα συχνά δυστυχήματα και ατυχήματα που συμβαίνουν πολύ συχνά πλέον στην Πυροσβεστική.
Αρκεί να θυμηθούμε τον Ιούνη 2024 την ανατροπή πυροσβεστικών οχημάτων στην Κέρκυρα με δύο τραυματίες πυροσβέστες, το αντίστοιχο περιστατικό με πυροσβεστικό όχημα στο Ρίο την ίδια περίοδο με τον τραυματισμό πυροσβέστη, και πολλά άλλα, όπως στην Αργολίδα, στην περιοχή της Βιάννου, στο δρόμο Τυμπάκι – Μοίρες, κ.α. Χαρακτηριστικά, μόνο την φετινή αντιπυρική περίοδο καταγράφονται πέντε ανατροπές πυροσβεστικών οχημάτων, γεγονός που δεν έχει συμβεί ποτέ ξανά στο παρελθόν!
Τα περιστατικά αυτά αναδεικνύουν για πολλοστή φορά την επικινδυνότητα του επαγγέλματος του πυροσβέστη, σε συνδυασμό με την προβληματική και διαρκώς επιδεινούμενη κατάσταση που επικρατεί στον μηχανολογικό εξοπλισμό και ειδικότερα στα οχήματα της πυροσβεστικής.
Στο Πυροσβεστικό Σώμα δεν γίνονται επαρκείς προμήθειες οχημάτων όλων των τύπων, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές ανάγκες. Το ίδιο ισχύει και για τα ελαστικά τους που αποτελούν έναν από τους βασικότερους παράγοντες επικινδυνότητας για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Τα κονδύλια που διατίθενται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για τις λειτουργικές ανάγκες του Π.Σ. παραμένουν στάσιμα εδώ και χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για την συντήρησή των οχημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες που γεννά η παλαιότητά τους. Η κατάσταση επιδεινώθηκε παραπέρα, αφού από το 2019 το Πυροσβεστικό Συνεργείο Αθηνών πρακτικά έχει οδηγηθεί στην αδράνεια λόγω της υποστελέχωσης (προσλήψεις τεχνικών πυροσβεστών Ειδικών Καθηκόντων έχουν να γίνουν από το 2014!) και της ακαταλληλότητας του χώρου (πρώην κρατικό ΚΤΕΟ Μεγάρων), στον οποίο το μετακόμισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ως αποτέλεσμα, οι αυξημένες ανάγκες επισκευών και συντήρησης της συντριπτικής πλειοψηφίας των πυροσβεστικών οχημάτων ανατίθενται σε ιδιωτικά συνεργεία, με δραματικά αυξημένο κόστος και συχνότατες πλημμελώς εκτελεσμένες εργασίες.
Επιπλέον, είναι γνωστό ότι δεν αποσύρονται πυροσβεστικά οχήματα, που η ηλικία τους ξεπερνάει τα τριάντα (30) χρόνια. Επίσης με ευθύνη των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και του ΣΥΡΙΖΑ τα οχήματα της πυροσβεστικής εξαιρούνται του τεχνικού ελέγχου (Κ.Τ.Ε.Ο.), σύμφωνα με την οδηγία της Ε.Ε. 2014/45/ΕΚ.
Επειδή όλα τα παραπάνω προβλήματα επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του προσωπικού και αποδεδειγμένα πλέον δημιουργούν επικίνδυνες εργασιακές συνθήκες για τους πυροσβέστες σε μια κατεξοχήν μηχανοκίνητη υπηρεσία όπως είναι η πυροσβεστική,
ΕΡΩΤΆΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει άμεσα η κυβέρνηση για:
– Την προμήθεια νέων οχημάτων με δαπάνη του Κρατικού Προϋπολογισμού, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές ανάγκες.
– Τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου συντήρησης του στόλου οχημάτων του Π.Σ. με πλήρη επαναδραστηριοποίηση του Πυροσβεστικού Συνεργείου Αθηνών, εκσυγχρονισμό του Συνεργείου της Θεσσαλονίκης και ίδρυση αντίστοιχων συνεργείων στην έδρα κάθε Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης,
– Την άμεση απόσυρση όλων των ακατάλληλων οχημάτων με λειτουργία μεγαλύτερη των τριάντα (30) ετών,
– Να θεσμοθετηθεί ο τεχνικός έλεγχος από τα κρατικά Κ.Τ.Ε.Ο., για όλα τα οχήματα του Π.Σ.,
– Να γίνουν όλες οι αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (τόσο γενικών όσο και ειδικών – τεχνικών καθηκόντων) σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες,
– Να αυξηθούν τα απαραίτητα κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες του Π.Σ. και ειδικότερα για τις ανάγκες συντήρησης των οχημάτων.
Οι Βουλευτές
Παφίλης Θανάσης
Παπαναστάσης Νίκος
Καραθανασόπουλος Νίκος
Τσοκάνης Χρήστος
Στολτίδης Λεωνίδας
Συντυχάκης Μανώλης