ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι κώδικες επικοινωνίας των μελών της εγκληματικής οργάνωσης με τους… «Πελάτες»

Δημοσιεύτηκε στις 09/03/2025 20:31

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι κώδικες επικοινωνίας των μελών της εγκληματικής οργάνωσης με τους… «Πελάτες»

Τα στοιχεία λειτουργίας της εγκληματικής οργάνωσης αλλά και οι κωδικές ονομασίες για τα λαθραία προϊόντα αναλύονται στο αποκλειστικό ρεπορτάζ του Politica.gr που από την πρώτη ημέρα της επιχείρησης του ελληνικού FBI σας έχει παρουσιάσει σημαντικές αποκαλύψεις.

Το Politica.gr σας αποκαλύπτει το πώς λειτουργούσε η εγκληματική οργάνωση που αποκόμιζε εκατομμύρια ευρώ από το λαθρεμπόριο καπνικών προϊόντων.

Τα μέτρα ασφαλείας που λάμβαναν τα μέλη της οργάνωσης είχαν διαμορφωθεί κατάλληλα, τόσο για τις προσωπικές μετακινήσεις τους όσο και, κυρίως, για τη μεταφορά και παράδοση των λαθραίων καπνικών προϊόντων, τα οποία παρασκευάζονταν παράνομα και διοχετεύονταν στην αγορά, σύμφωνα με τον κεντρικό σχεδιασμό.

Δείτε επίσης: AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πώς το ελληνικό FBI εξάρθρωσε την εγκληματική οργάνωση ; – Περισσότερα από 150 άτομα ελέγχει η ΕΛ.ΑΣ

Ενδεικτικά, τα μέτρα αυτά περιλάμβαναν:

   Καθορισμένες ώρες παραδόσεων: Οι παραδόσεις των εμπορευμάτων στους βασικούς διακινητές πραγματοποιούνταν συνήθως στις 05:30 π.μ., ενώ αποφεύγονταν οι μεταφορές σε ημέρες ή περιόδους με αυξημένη αστυνομική παρουσία (π.χ. αργίες).
  •    Χρήση συνοδευτικών οχημάτων και παρατηρητών: Τα οχήματα μεταφοράς συνοδεύονταν από προπομπούς και σταθερούς παρατηρητές, οι οποίοι επιτηρούσαν τα σημεία διέλευσης.
    •    Επιλογή απομονωμένων χώρων: Οι εγκληματικές δραστηριότητες λάμβαναν χώρα σε δυσεπιτήρητες περιοχές, όπου βρίσκονταν προσωρινοί χώροι φύλαξης των «επιχειρησιακών» οχημάτων, αποθήκευσης και διανομής των προϊόντων.
•    Αποφυγή τηλεφωνικών συνομιλιών: Τα μέλη της οργάνωσης απέφευγαν τη χρήση τηλεφώνων κατά τις κρίσιμες φάσεις των επιχειρήσεων και, όταν ήταν απαραίτητο, δεν έφεραν κινητές συσκευές.
•    Ειδικά εκπαιδευμένοι οδηγοί: Οι οδηγοί των «επιχειρησιακών» οχημάτων είχαν άριστες οδηγικές δεξιότητες και κινούνταν με υψηλές ταχύτητες, ακόμη και με φορτηγά φορτωμένα με λαθραία προϊόντα, δυσχεραίνοντας την παρακολούθησή τους.
    •    Χρήση κωδικοποιημένης επικοινωνίας: Οι επικοινωνίες γίνονταν μέσω διαδικτυακών εφαρμογών, ενώ σε περιπτώσεις τηλεφωνικών συνομιλιών χρησιμοποιούνταν τηλεφωνικές συνδέσεις καταχωρημένες σε τρίτα πρόσωπα, κυρίως αλλοδαπούς, ώστε να είναι δύσκολη η ταυτοποίηση.
•    Συχνή αλλαγή οδηγών: Οι οδηγοί των «επιχειρησιακών» οχημάτων εναλλάσσονταν τακτικά, προκαλώντας σύγχυση στις διωκτικές αρχές.
    •    Φατριακή δομή της οργάνωσης: Η ιεραρχική και φατριακή δομή ενίσχυε τη μακροβιότητα και ανθεκτικότητά της, δυσχεραίνοντας τη διερεύνηση της δράσης της.
•    Χρήση κώδικα επικοινωνίας: Τα μέλη της οργάνωσης χρησιμοποιούσαν κωδικοποιημένες ονομασίες για τα λαθρεμπορεύματα, όπως:
•    «Καουμπόης» / «Άλογο» → Τσιγάρα μάρκας MARLBORO
•    «Χοντρά» → Τσιγάρα κανονικού τύπου
•    «Λεπτά» ή «Μακαρόνια» → Τσιγάρα τύπου SLIM
•    «Μπλε» → Τσιγάρα μάρκας KARELIA, WINSTON, MARLBORO SLIM
•    «Σκούπα» / «Βίδα» / «Βίντικ» → Τσιγάρα μάρκας WINSTON
•    «Ελέφαντας» → Καπνός μάρκας OLD HOLBORN
•    «Λουλούδια» / «Τσιτσέκια» → Τσιγάρα KARELIA SLIM
•    «Νταφ» / «Ντάβι» → Τσιγάρα DAVIDOFF
•    «Τσάι» / «Τορτελίνι» → Καπνός για στριφτό τσιγάρο
•    «Χαρτιά» / «Λάχανα» / «Δωράκι» → Χρηματικά ποσά
•    «Κόκκινα» / «SERKOVA» / «Ντομάτες» → MARLBORO RED
•    «Άσπρα» → MARLBORO GOLD
•    «Τα τετράγωνα» → Πακέτα με ορθές γωνίες
•    «Με το μάτι» / «Με την τρύπα» / «Με την οικογένεια» → Πακέτα με προειδοποιητικές εικόνες (π.χ. ανθρώπινο μάτι, τραχειοτομία, οικογένεια)

Δείτε εδώ σχετική φωτογραφία 

•    Χρήση οχημάτων τρίτων προσώπων: Τα λαθραία εμπορεύματα μεταφέρονταν με οχήματα που δεν ανήκαν ιδιοκτησιακά στα μέλη της οργάνωσης, αλλά σε πρόσωπα που φέρονται να τα παρείχαν εν γνώσει τους. Συχνά, τα οχήματα είχαν πλαστές πινακίδες ή δηλώνονταν ως κλεμμένα.
    •    Λήψη μέτρων αποφυγής ταυτοποίησης: Στο εσωτερικό των «επιχειρησιακών» οχημάτων δεν αφήνονταν δακτυλικά αποτυπώματα, καθώς γινόταν καθαρισμός επιφανειών ή τοποθετούνταν υφάσματα σε σημεία επαφής, όπως ο λεβιές ταχυτήτων.
•    Προηγμένη αντιπαρακολούθηση: Τα μέλη της οργάνωσης έθεταν παρατηρητές σε κομβικά σημεία και διενεργούσαν «σαρώσεις» για την παρουσία ύποπτων οχημάτων, ιδίως αστυνομικών συμβατικών οχημάτων.
    •    Καταγραφή και έλεγχος ύποπτων οχημάτων: Εφόσον θεωρούσαν ότι κάποιο όχημα ανήκε σε αστυνομικές αρχές, φρόντιζαν να καταγράφουν τον αριθμό κυκλοφορίας του και προσπαθούσαν να πληροφορηθούν τα στοιχεία καταχώρισής του.
•    Διακοπή επιχειρήσεων σε περίπτωση κινδύνου: Αν υπήρχαν υπόνοιες για παρουσία αστυνομικών δυνάμεων, διέκοπταν τις δραστηριότητές τους, ενημέρωναν τα μέλη τους και προχωρούσαν σε αλλαγή χώρων αποθήκευσης και οχημάτων.

Δείτε επίσης: Λαθρεμπόριο Τσιγάρων: Τη Δευτέρα η επίσημη παρουσίαση από την ΕΛ.ΑΣ

Ενδεικτικά περιστατικά

Στις 3 Οκτωβρίου 2024 και 9 Οκτωβρίου 2024, σημειώθηκαν αναζητήσεις συγκεκριμένων αριθμών κυκλοφορίας οχημάτων της υπηρεσίας μας, τα οποία είχαν εντοπιστεί περιμετρικά ενός ακινήτου που φέρεται να χρησιμοποιούνταν ως αποθήκη λαθραίων προϊόντων. Τα μέτρα ασφαλείας που ελήφθησαν από την οργάνωση οδήγησαν σε αλλαγή χώρων φύλαξης και μέσων μεταφοράς, αποδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο προετοιμασίας και οργάνωσης της εγκληματικής ομάδας.

Του Νίκου Τσιλιπουνιδάκη 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook