Μέσω των GPS από νοικιασμένα αυτοκίνητα που «δείχνουν» τα δρομολόγια των δραστών σε σειρά κλοπών και διαρρήξεων εξιχνιάζει -όπως αποκαλύπτει το in- η Ελληνική Αστυνομία πολλές από τις εφόδους σε σπίτια, καταστήματα από ομάδες συμμοριών που λυμαίνονται την Αττική κι όχι μόνο.
Με τους αστυνομικούς να διαβάζουν τις καταγραφές των ηλεκτρονικών συστημάτων γεωεντοπισμού και να τις συσχετίζουν με τα σημεία που έγιναν οι κλοπές κι οι διαρρήξεις. Κι έτσι να αποκαλύπτονται οι παρακολουθήσεις κι οι επιδρομές των κακοποιών σε διάφορους στόχους…
Η νέα αυτή μέθοδος της ΕΛ.ΑΣ. που επιχειρεί να εξουδετερώσει τα «κόλπα» και τα τρικ των κακοποιών για να εξαυλώνουν τα ίχνη τους, προκύπτουν από την δικογραφία που σχημάτισε μετά από πολυήμερη, μεθοδική έρευνα η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Αθηνών που είχε προχωρήσει στην σύλληψη 14 κακοποιών, οι οποίοι είχαν προχωρήσει σε 121 κλοπές από σπίτια με λεία μεγαλύτερη των 360.000 ευρώ.
Οι 92 από αυτές τις κλοπές έγιναν από κατοικίες στην περιοχή της Ηλιούπολης, οι τέσσερις κλοπές από την περιοχή του Αλίμου, οι τρείς στην Γλυφάδας, οι τρεις στην Βοιωτία και σε άλλα σημεία.
Πήγαιναν στις ληστείες με ενοικιαζόμενα ΙΧ
Όπως αναφερεται στην δικογραφία της υπόθεσης «τα μέλη της συμμορίας χρησιμοποιούσαν ενοικιαζόμενα οχήματα διαφορετικών εταιρειών ενοικίασης, προκειμένου να μεταβαίνουν πλησίον των κατοικιών που θα πραγματοποιούσαν τις κλοπές, το οποίο λειτουργούσε και ως «μέτρο αντιπαρακολούθησης» έτσι ώστε και σε περίπτωση που εντοπιστεί το όχημα κατά τη διάπραξη της κλοπής, να μην μπορεί να εντοπιστεί ο ιδιοκτήτης αυτού ή άλλοι επιβάτες.
Επιπρόσθετα δύο μέλη της συμμορίας, είχαν το ρόλο του «ενδιάμεσου» στην σύναψη των μισθωτηρίων συμβολαίων των οχημάτων, όπου παραχωρούσαν τα προσωπικά τους στοιχεία, με επιδιωκόμενο στόχο οι αστυνομικές αρχές να μην συνδέσουν τα επιχειρησιακά μέλη που σημειώνονταν οι διαρρήξεις, με τα επιχειρησιακά μισθωμένα αυτοκίνητα.
Στις περισσότερες περιπτώσεις επιλέγονταν μισθωμένα αυτοκίνητα καινούργιων χρονολογιών και τύπου SUV, ώστε τα μέλη της συμμορίας να μπορούν να διέρχονται από τις κατοικίες στόχους, χωρίς να προκαλούν το ενδιαφέρον των διερχόμενων πολιτών.
Το «κενό» στο σχέδιό τους
Όμως αυτή η τακτική εξαύλωσης των ιχνών των κακοποιών μέσω ενοικίασης οχημάτων με την αρωγή «αχυρανθρώπων» είχε ένα κενό και παρείχε μία τεχνική δυνατότητα που εντόπισαν οι αξιωματικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Αθηνών.
Παρέλαβαν με εισαγγελική παραγγελία τα δεδομένα από τα GPS των ενοικιασθέντων οχημάτων (σ.σ. όπως τα ανακάλυψαν από κάμερες κλπ) που χρησιμοποίησαν οι κακοποιοί και προχώρησαν μέσω των ψηφιακών χαρτών της google σε συσχετισμό των κινήσεων τους, με τους στόχους των κακοποιών.
Κι εκεί ανακάλυψαν τις κινήσεις παρακολούθησης των σπιτιών, άφιξης και διαφυγής τους την ώρα των κλοπών και διαρρήξεων που αποτυπώνονται στους ψηφιακούς χάρτες και τα οποία τα συνέκριναν με τα δεδομένα που συγκέντρωσε η ΕΛ.ΑΣ. από μαρτυρίες, από οπτικό υλικό κλπ.
Με τους αστυνομικούς να επισημαίνουν ότι «η φυσική παρουσία του οχήματος (κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα) καταδεικνύει και την τέλεση της κλοπής από τα μέλη της συμμορίας, καθώς εμφανίζεται κατ’ επανάληψη σε χώρους τέλεσης κλοπών το χρονικό διάστημα τέλεσης τους».
Συμπληρώνεται ότι οι αστυνομικοί έχουν μεν την τεχνική δυνατότητα να τοποθετούν πομπούς σε ύποπτα οχήματα για να εντοπίζουν τις κινήσεις τους κι έτσι να μπορούν να τα συνδέσουν με εγκληματικές ενέργειες, όμως αυτά τα δεδομένα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για δικαστική χρήση.