Ανατροπή στα πειραματικά σχολεία – Τι αλλάζει

Δημοσιεύτηκε στις 15/04/2019 08:59

Ανατροπή στα πειραματικά σχολεία – Τι αλλάζει

Tίτλοι τέλους» μπαίνουν σε μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις της τελευταίας δεκαετίας στον χώρο της εκπαίδευσης και τη μοναδική περίπτωση αξιολογημένων εκπαιδευτικών στη χώρα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Μάρνυς Παπαματθαίου στο «Βήμα της Κυριακής».

Οι «ουρές» που σχηματίζονταν τα προηγούμενα χρόνια γύρω από τον αναμορφωμένο νέο θεσμό που ψηφίστηκε επί υπουργίας Διαμαντοπούλου στην Παιδεία δεν αποτέλεσαν σίγουρα κριτήριο για τη στήριξή του, καθώς όλα τώρα γυρίζουν… πίσω.

Με σειρά διατάξεων σχετικά με τη λειτουργία των πειραματικών σχολείων που περιλαμβάνονται στο νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που ψηφίζεται πριν από το Πάσχα στη Βουλή, εξαφανίζονται και οι τελευταίες διατάξεις του τελευταίου νόμου για τα πειραματικά σχολεία, καθώς καταργούνται οι 5ετείς θητείες αξιολογημένων εκπαιδευτικών όπως προέβλεπε ο νόμος.

Σύμφωνα με αυτόν, οι εκπαιδευτικοί θα επαναξιολογούνταν για να ανανεώνεται η θέση τους, ώστε να κρατηθεί το επίπεδο της διδασκαλίας στα προγράμματα υψηλό.

Σταματάει έτσι η 5ετής θητεία των αξιολογημένων εκπαιδευτικών (όσοι ήδη έχουν προσληφθεί μένουν στις θέσεις τους με οργανικές θέσεις, αλλά δεν επαναξιολογούνται). Βέβαια, παραμένει στις διατάξεις η επιλογή εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα, με τη διαφορά ότι όποιοι επελέγησαν θα μείνουν στις θέσεις τους οριστικά.

Παράλληλα η σχετική αυτονομία που είχαν οι διευθυντές των πειραματικών σχολείων περιορίζεται και αποδυναμώνεται η επιστημονική Επιτροπή που τα επέβλεπε και που είχε αποφασιστικής σημασίας αρμοδιότητες.

Τις αποφάσεις για καινοτομία ή νέα προγράμματα στο εσωτερικό των σχολείων αυτών θα παίρνουν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το υπουργείο Παιδείας. Παράλληλα, το προσωπικό των πειραματικών και πρότυπων σχολείων θα επιλέγεται από τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με τον νέο νόμο δεν προβλέπεται αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά μόνο αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου από τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού.

Η εισαγωγή των μαθητών θα γίνεται στα πειραματικά με κλήρωση και στα πέντε πρότυπα με εξετάσεις.