ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου: “Λίγες μέρες πριν τις εκλογές ολοκληρώνουν το ξεπούλημα του λιμανιού μας”

Δημοσιεύτηκε στις 13/06/2023 15:33

ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου: “Λίγες μέρες πριν τις εκλογές ολοκληρώνουν το ξεπούλημα του λιμανιού μας”

Ο ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου για το Λιμάνι Ηρακλείου:

Το ΤΑΙΠΕΔ στις 12 Ιουνίου αποσφράγισε τις δύο (2) προσφορές (από τους εννιά αρχικούς ενδιαφερόμενους) που είχαν κατατεθεί για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ). Ο Όμιλος Grimaldi κατέθεσε προσφορά 80 εκ. ευρώ όταν πρόσφατα πλειοδότησε και για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) προσφέροντας 84,17 εκ. ευρώ αν και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι διαφορετικής δυναμικής χωρίς εμπορική δραστηριότητα. Επισημαίνουμε, επιπλέον, ότι η κερδοφορία του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου είναι υπερδιπλάσια αυτής του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.

Αν προχωρήσουν και υλοποιηθούν οι δύο παραχωρήσεις μπορούμε να μιλάμε για την εγκατάσταση ενός ιδιωτικού μονοπωλίου σε δύο υψηλής στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας. Επιπλέον ο ίδιος όμιλος κυριαρχεί στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας και ελέγχει ένα σημαντικό τμήμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στο Αιγαίο και στην Κρήτη.

Το Λιμάνι του Ηρακλείου με την γεωστρατηγική του θέση στο κέντρο της ΝΑ Μεσογείου, έχει τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός μικρού διαμετακομιστικού κέντρου εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης τα τελευταία χρόνια μετά από τις προσπάθειες των προηγούμενων διοικήσεων έχει καθιερωθεί σαν ένα από τα λιμάνια εκκίνησης (home port) για την κρουαζιέρα.

Η Νέα Δημοκρατία και το ΤΑΙΠΕΔ επιμένουν στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, η οποία έχει κριθεί αποτυχημένη διεθνώς, ακόμα και από τις συντηρητικές κυβερνήσεις. Το σύνολο σχεδόν των λιμένων στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και αλλού παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο. Η θεσμοθέτηση το 2019 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ της διεθνούς πρακτικής των υποπαραχωρήσεων, στη βάση των διεθνών προτύπων αξιοποίησης των λιμανιών με τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα τους, αποτελεί το πλαίσιο που εξασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.

Η βιωσιμότητα του παραγωγικού μοντέλου της Κρήτης συνολικά ( αγροτικό προϊόν, τουρισμός, μικρομεσαία επιχειρηματικότητα ) έχει άμεση σχέση με το λιμάνι του Ηρακλείου. Η παραχώρηση του σε ιδιώτη θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους συνολικά όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμανιού. Επίσης θα συντελέσει στην υποβάθμιση των υποδομών, στην αποκοπή της πόλης του Ηρακλείου από το λιμάνι και υπαρκτοί κίνδυνοι για τα εργασιακά δικαιώματα, το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά.

να τους σταματήσουμε – τώρα