Στροφή στα mocktails για τους νέους στις ΗΠΑ – ΤΙ δείχνει έρευνα για την κατανάλωση αλκοόλ

Δημοσιεύτηκε στις 05/01/2025 20:36

Στροφή στα mocktails για τους νέους στις ΗΠΑ – ΤΙ δείχνει έρευνα για την κατανάλωση αλκοόλ

Η προειδοποίηση του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ για αυξημένο κίνδυνο καρκίνου από την κατανάλωση αλκοόλ μπορεί τελικά να έχει μεγαλύτερη απήχηση στους νεότερους Αμερικανούς – οι οποίοι τα τελευταία χρόνια στρέφονταν ήδη σε mocktails -δηλαδή σε κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ- και χυμούς αντί για αλκοολούχα ποτά.

Δεν είναι σαφές αν η πρόταση του Γενικού Χειρουργού Vivek Murthy για την επικαιροποίηση των προειδοποιητικών ετικετών σχετικά με τους κινδύνους του αλκοόλ θα γίνει δεκτή από το Κογκρέσο, αλλά, κατά την τελευταία δεκαετία οι νεότεροι ενήλικες πίνουν λιγότερο.

Η κάτοικος του Μπρούκλιν Amy Hudson, 35 ετών, δήλωσε ότι περιόρισε την κατανάλωση αλκοόλ από πολλές φορές την εβδομάδα σε λιγότερο από τρεις φορές το μήνα, αφότου άρχισε να έχει χρόνιες ημικρανίες το 2021, αναφέρει το Reuters.

«Διαπίστωσα ότι τα mocktails είναι ένας καλός τρόπος για να παίρνω αντιοξειδωτικά και ταυτόχρονα να ενσωματώνω αντιφλεγμονώδεις τροφές στη διατροφή μου», δήλωσε η Hudson.

Συστατικά όπως ο ανανάς, ο χυμός κερασιού και το τζίντζερ βοήθησαν στη διαχείριση των ημικρανιών της, είπε.

Σημαντική μείωση στην κατανάλωση αλκοόλ

Το 2023, το 49,6% των Αμερικανών ηλικίας 18 έως 25 ετών είχε κάνει χρήση αλκοόλ τον τελευταίο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εθνικής έρευνας της αμερικανικής Υπηρεσίας Υπηρεσιών Κατάχρησης Ουσιών και Ψυχικής Υγείας, από 59,6% το 2013.

 

Ο Σιν Γκόλντσμιθ, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου μη αλκοολούχων ποτών The Zero Proof, δήλωσε ότι η ανακοίνωση του γενικού χειρουργού έρχεται καθώς «όλο και περισσότεροι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι η κατανάλωση αλκοόλ δεν κάνει καλό».

Βρίσκεται σε μια από τις πιο πολυάσχολες περιόδους του έτους – τον «ξηρό Ιανουάριο – Dry January», έναν μήνα κατά τον οποίο ορισμένοι άνθρωποι επιλέγουν να απέχουν από το αλκοόλ μετά την περίοδο των διακοπών.Μάλιστα, η «πρόκληση» αυτή κερδίζει συνεχώς έδαφος και όχι μόνον στις ΗΠΑ αλλά και στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις.

Περίπου το 90% των αγοραστών του The Zero Proof είναι αλκοολικοί που αναζητούν πιο υγιεινά ποτά, δήλωσε ο Σιν Γκόλντσμιθ . Περισσότερο από το 60% των πελατών του είναι γυναίκες και οι περισσότεροι είναι Millennials ηλικίας μεταξύ 28 και 43 ετών.

 

Φορείς δημόσιας υγείας, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, έχουν στρέψει όλο και περισσότερο την προσοχή τους στο αλκοόλ, αφού σημείωσαν πρόοδο σε αυστηρότερους ελέγχους του καπνού.

Ο Αμερικανικός Ιατρικός Σύλλογος σε ανακοίνωσή του την Παρασκευή σημείωσε ότι έχει προειδοποιήσει εδώ και χρόνια για τον αυξημένο κίνδυνο καρκίνου από οποιαδήποτε κατανάλωση αλκοόλ. «Παρά τις δεκαετίες αδιάσειστων αποδείξεων για αυτή τη σχέση, πάρα πολλοί στο κοινό εξακολουθούν να αγνοούν τον κίνδυνο που ενέχει το αλκοόλ», ανέφερε.

 

«Μετά το τσιγάρο»

Η Σάρα Μάρτιν, μια 42χρονη πωλήτρια στο Λος Άντζελες, δεν συμμετέχει στο Dry January, αλλά δήλωσε ότι τα mocktails είναι εξαιρετικές επιλογές στα πάρτι της δουλειάς. «Είμαι σε έναν κλάδο που πίνει πιο πολύ από ό,τι μπορώ να παρακολουθήσω», είπε.

Χαίρεται που οι νεότεροι άνθρωποι στον κλάδο της «αντιδρούν στην υποχρεωτική κουλτούρα του αλκοόλ», αλλά δεν πιστεύει ότι η επισήμανση των κινδύνων για τον καρκίνο από μόνη της θα μειώσει την κατανάλωση αλκοόλ.

«Χρειάστηκαν μαζικές εκστρατείες ευαισθητοποίησης του κοινού για να συνδεθούν σταθερά στο μυαλό των ανθρώπων τα τσιγάρα και ο καρκίνος του πνεύμονα», δήλωσε η Σ. Μάρτιν. «Αλλά οι ετικέτες θα ήταν το πρώτο βήμα».

Πηγή: ot.gr