Νότια Κορέα: Τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους σταμάτησαν την καταγραφή τέσσερα λεπτά πριν τη συντριβή

Δημοσιεύτηκε στις 11/01/2025 09:56

Νότια Κορέα: Τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους σταμάτησαν την καταγραφή τέσσερα λεπτά πριν τη συντριβή

Τα «μαύρα κουτιά», ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης και ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου, του αεροπλάνου της Jeju Air που συνετρίβη στις 29 Δεκεμβρίου σταμάτησαν την καταγραφή τέσσερα λεπτά προτού το αεροπλάνο συντριβεί στο αεροδρόμιο της Μουάν στη Νότια Κορέα, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Μεταφορών της χώρας.

Οι αρχές που ερευνούν αίτια της καταστροφής που στοίχισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους, της χειρότερης επί νοτιοκορεατικού εδάφους, σχεδιάζουν να αναλύσουν τι προκάλεσε τη διακοπή της καταγραφής των «μαύρων κουτιών», ανέφερε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του.

Ο καταγραφέας φωνής αναλύθηκε αρχικά στη Νότια Κορέα και, όταν διαπιστώθηκε ότι τα δεδομένα έλειπαν, στη συνέχεια στάλθηκε σε εργαστήριο του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, ανέφερε το υπουργείο.

Ο κατεστραμμένος καταγραφέας δεδομένων πτήσης μεταφέρθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες για ανάλυση σε συνεργασία με την αμερικανική ρυθμιστική αρχή ασφαλείας, ανέφερε το υπουργείο.

Το χρονικό

Το αεροσκάφος 7C2216 της Jeju Air, το οποίο αναχώρησε από την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ με προορισμό τη Μουάν στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα, προσγειώθηκε με την κοιλιά βγήκε από τον διάδρομο προσγείωσης του περιφερειακού αεροδρομίου, προσέκρουσε σε ένα τσιμεντένιο ανάχωμα και στη συνέχεια τυλίχθηκε στις φλόγες.

Οι πιλότοι είπαν στον πύργο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας ότι το αεροσκάφος είχε προσκρούσει σε σμήνος πουλιών και κήρυξαν κατάσταση έκτακτης ανάγκης περίπου τέσσερα λεπτά πριν τη συντριβή. Δύο τραυματισμένα μέλη του πληρώματος, που κάθονταν στο ουραίο τμήμα, διασώθηκαν.

Δύο λεπτά πριν οι πιλότοι εκπέμψουν Mayday, ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έδωσε προειδοποίηση για «δραστηριότητα πουλιών». Κηρύσσοντας κατάσταση έκτακτης ανάγκης, οι πιλότοι εγκατέλειψαν την προσπάθεια προσγείωσης και ξεκίνησαν αναστροφή.

Αντί όμως να κάνει πλήρη στροφή, το Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους έκανε απότομη στροφή και προσέγγισε τον μοναδικό διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου από το αντίθετο άκρο, με αποτέλεσμα να προσγειωθεί χωρίς να έχει ανοίξει το σύστημα προσγείωσης.

Ερωτήματα

Ο Sim Jai-dong, πρώην ερευνητής ατυχημάτων του υπουργείου Μεταφορών, δήλωσε ότι η ανακάλυψη ότι λείπουν δεδομένα από τα κρίσιμα τελευταία λεπτά υποδηλώνει ότι μπορεί να είχε διακοπεί η ισχύς, συμπεριλαμβανομένης της εφεδρικής, κάτι που είναι σπάνιο.

Το υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι άλλα διαθέσιμα δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν στην έρευνα και ότι θα διασφαλίσει ότι η έρευνα θα είναι διαφανής και ότι οι πληροφορίες θα κοινοποιηθούν με τις οικογένειες των θυμάτων.

Ορισμένα μέλη των οικογενειών των θυμάτων δήλωσαν ότι το υπουργείο Μεταφορών δεν θα έπρεπε να αναλάβει να ηγηθεί της έρευνας και ζήτησαν να συμμετάσχουν ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν προταθεί από τις οικογένειες.

Η διερεύνηση της συντριβής έχει επίσης επικεντρωθεί στο ανάχωμα, το οποίο σχεδιάστηκε για να στηρίζει το σύστημα «localiser» που χρησιμοποιείται για να βοηθήσει την προσγείωση των αεροσκαφών, καθώς και στο γιατί κατασκευάστηκε με τόσο άκαμπτο υλικό και τόσο κοντά στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης.

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook