Η Κίνα επεκτείνει την… κουζίνα της – Σε Ευρώπη και ΗΠΑ το «hot pot»
Εταιρείες στους κλάδους της λιανικής και των υπηρεσιών που υπάρχουν στην Κίνα, βλέπουν κέρδη και προοπτικές ανάπτυξης να μειώνονται λόγω ύφεσης της κατανάλωσης στη χώρα. Για να καλύψουν το κενό και να ωθήσουν την ανάπτυξη τους, κάποιες εταιρείες που μέχρι τώρα στόχευαν αποκλειστικά την εγχώρια αγορά τώρα σκέφτονται την επέκταση στο εξωτερικό.
Η κινεζική αλυσίδα φαγητού μαγειρευτού στο τραπέζι (hot pot) Haidilao είπε ότι θα επικεντρωθεί στην περαιτέρω επέκταση σε καθιερωμένες ξένες αγορές τα επόμενα χρόνια, ιδίως στις ΗΠΑ, προσπαθώντας να προσελκύσει νέους πελάτες καθώς οι Κινέζοι μειώνουν τις δαπάνες τους.
Η Super Hi International Holding, ο χειριστής της επιχείρησης του Haidilao στο εξωτερικό, θα αποκαλύψει περισσότερα σημεία πώλησης στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες το επόμενο έτος, δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος Γιανγκ Λιτζουάν στο Bloomberg σε συνέντευξή στη Σιγκαπούρη, με την αγορά των ΗΠΑ να παρέχει το «μεγαλύτερες δυνατότητες» παγκοσμίως.
«Η υπερπόντια αγορά είναι αρκετά μεγάλη που δεν βλέπουμε ανώτατα όρια ή περιορισμούς», είπε. «Μπορούμε να καλλιεργήσουμε την αγορά λίγο-λίγο».
Κινεζική αλυσίδα με μεγάλο αποτύπωμα στο εξωτερικό
Η Haidilao έχει ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή αποτυπώματα μεταξύ των κινεζικών αλυσίδων τροφίμων και ποτών, με εστιατόρια σε σημεία υψηλού προφίλ, όπως το Piccadilly του Λονδίνου, το Dubai Mall και το Marina Bay Sands της Σιγκαπούρης.
Είναι ένα από τα δημοφιλή εστιατόρια της ηπειρωτικής χώρας που αναζητούν ανάπτυξη στο εξωτερικό για να αντισταθμίσουν μια ολοένα πιο κορεσμένη και ανταγωνιστική σκηνή φαγητού στη Κίνα, με πόλεμο τιμών να ξεσπούν για να προσελκύσουν τους Κινέζους καταναλωτές. Περιλαμβάνουν τις μάρκες τσαγιού boba Mixue και Heytea, οι οποίες επεκτείνονται επίσης παγκοσμίως, μεταξύ άλλων στη Νοτιοανατολική Ασία και τις δυτικές χώρες.
Η ώθηση της Super Hi για να στηρίξει τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό έρχεται καθώς ο εγχώριος βραχίονας της αλυσίδας hotpot, η Haidilao International Holding, επιβράδυνε την επέκτασή της στην Κίνα τα τελευταία χρόνια μετά από άνευ προηγουμένου ζημίες στο απόγειο της πανδημίας. Το Haidilao έκλεισε 39, ή περίπου το 3% των εστιατορίων της στην Ευρύτερη Κίνα μέχρι τα τέλη Ιουνίου σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη συνεχίζει να μειώνεται, αντανακλώντας την εξασθένηση της κατανάλωσης μεταξύ των Κινέζων που κάποτε έψαχναν με άνεση να φάνε έξω.
Τα διεθνή κέρδη της Super Hi βασίζονται εδώ και καιρό στην κινεζική ομογένεια. Αλλά αν η επωνυμία θέλει να προσπαθήσει να επεκταθεί ακόμη περισσότερο, θα πρέπει να προσελκύσει πελάτες που δεν είναι Κινέζοι, ή εξοικειωμένοι με την έννοια του hot pot. Η αλυσίδα σχεδιάζει να αλλάξει τις προσφορές σε ορισμένα ξένα υποκαταστήματα για να καλλιεργήσει μια ευρύτερη πελατειακή βάση, είπε ο Yang, συμπεριλαμβανομένης μιας δοκιμαστικής σειράς φαγητού χαλάλ σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, μερικές από τις οποίες έχουν μεγάλο μουσουλμανικό πληθυσμό.
Και η Ευρώπη στο στόχαστρο
Τελικά, είπε, η Super Hi σκοπεύει να κοιτάξει ακόμη περισσότερο στο εξωτερικό και εξετάζει πιθανές μελλοντικές αγορές όπως η Ελβετία, η Γερμανία, η Ισπανία και η Γαλλία, αν και δεν έδωσε ένα χρονικό πλαίσιο.
Οι μετοχές της Super Hi’s στο Χονγκ Κονγκ και η Haidilao International σημείωσαν άνοδο το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενισχυμένες από τις προσδοκίες ότι οι αρχές θα παράσχουν ισχυρή πολιτική υποστήριξη για να στηρίξουν την κινεζική οικονομία.
Η Haidilao International έχασε έκτοτε αυτά τα κέρδη, σημειώνοντας πτώση 13,2% από την αρχή του 2024 μέχρι την περασμένη Τρίτη. Αν και η Super Hi μείωσε επίσης τα κέρδη, εξακολουθεί να είναι 10,7% πάνω, σηματοδοτώντας τη σχετική εμπιστοσύνη των επενδυτών για την επέκτασή της στο εξωτερικό. Ο φορέας εκμετάλλευσης εισήχθη στις ΗΠΑ νωρίτερα φέτος.
Η Super Hi, που άνοιξε το πρώτο εστιατόριο, εκτός Κίνας, στη Σιγκαπούρη το 2012, είχε 122 καταστήματα σε 13 χώρες εκτός Κίνας από τον Ιούνιο. Όπως πολλές κινεζικές επωνυμίες εστίασης που έχουν γίνει παγκόσμια, ένα σημαντικό μέρος των εσόδων της προέρχεται από τη Νοτιοανατολική Ασία, της οποίας τα 74 εστιατόρια αντιπροσώπευαν περισσότερες από τις μισές συνολικές πωλήσεις της Super Hi το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Η εταιρεία λειτουργεί επίσης 20 εστιατόρια στη Βόρεια Αμερική, τα οποία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 16% των εσόδων.
Η Γιανγκ διορίστηκε Διευθύνουσα Σύμβουλος της Super Hi’s τον Ιούνιο, μετά από μια δεκαετία καριέρας με τη Haidilao που την είδε να μεταβαίνει από τοπική σερβιτόρα σε επικεφαλής της εγχώριας επιχείρησης της εταιρείας. Ήταν επίσης η κινητήρια δύναμη πίσω από την ίδρυση των πρώτων εστιατορίων της αλυσίδας στο εξωτερικό.
Πηγή: ΟΤ