Γαλλία: «Αντικαταστήστε τον με έναν λευκό» – Υπουργός ζητά αλλαγή σε διαφημιστική καμπάνια λόγω χρώμα δέρματος

Σάλος στη Γαλλία με την υπουργό Γεωργίας, Ανί Ζενεβάρντ, να αντιμετωπίζει επικρίσεις για την υπόδειξη ηθοποιών με ρατσιστικά κίνητρα σε διαφημιστική καμπάνια προώθησης βιολογικών προϊόντων.
Την παραμονή των γυρισμάτων του διαφημιστικού σποτ του Agence Bio για την ενθάρρυνση των Γάλλων να καταναλώνουν προϊόντα χωρίς φυτοφάρμακα, το γραφείο της υπουργού ζήτησε να αντικατασταθεί ένας ηθοποιός από κάποιον… λευκό. Ζήτησε ακόμα να αντικατασταθεί το κουσκούς -ένα πιάτο που έλκει την καταγωγή του από τη Βόρεια Αφρική αλλά είναι εξαιρετικά δημοφιλές στη Γαλλία- με το κασουλέ, ένα βασικό πιάτο της νοτιοδυτικής γαλλικής κουζίνας.
«Κατά τη διάρκεια ενός ζωηρού οικογενειακού γεύματος. Δύο έφηβοι, οι γονείς και οι παππούδες τους απολαμβάνουν ένα βασιλικό κουσκούς […], και άλλα μικρά πιάτα, άλλα γαλλικά, άλλα βορειοαφρικανικά. Τα πλάνα δείχνουν προς όλες τις κατευθύνσεις και στο τέλος στο κεφάλι κάποιου: έχει λίγη σάλτσα στο μάγουλο του».
Αυτό είναι το σενάριο του σποτ που υποστηρίζει την καμπάνια «C’est bio la France» που βασίζεται στην ιδέα προβολής μίας Γαλλίας πολυπολιτισμικής ενωμένης γύρω από νόστιμα φαγητά που προέρχονται από βιολογικά προϊόντα.
Είστε Γάλλος, αλλά δεν μοιάζετε…
Η Γαλλίδα υπουργός, γνωστή για τις δεξιές απόψεις της, φαίνεται πως είχε αντιρρήσεις για το ποια πρέπει να είναι η εικόνα της Γαλλίας, ποιος μπορεί να την αντιπροσωπεύσει και ποιος σε τελική ανάλυση μπορεί να θεωρείται Γάλλος, σε μία χώρα που έχει εκατομμύρια πολίτες με αραβική ή αφρικανική καταγωγή εξαιτίας και της αποικιακής ιστορίας της.
Το θέμα ανέδειξε η γαλλική Liberation που είδε το μέιλ του υπουργείο Γεωργίας που έφτασε σε δεκάδες εμπλεκόμενους.
Οι υπεύθυνοι της παραγωγής ανέφεραν στη γαλλική εφημερίδα ότι το πιάτο με το κουσκους αντικαταστάθηκε αλλά δεν συνέβη το ίδιο με τον ηθοποιό καθώς δεν μπορούσε να ανατραπεί ο προγραμματισμός.
Το γραφείο της υπουργού δεν αρνήθηκε ότι έστειλε τα μηνύματα ούτε το περιεχόμενό τους και δήλωσε στο Politco ότι η διαφημιστική εκστρατεία «στοχεύει να μιλήσει σε όλους».