Διέρρευσαν τα πρώτα πλάνα από το ναυάγιο στη Σικελία – Βίντεο δείχνει το βυθισμένο σούπερ γιοτ
Αυτές είναι οι πρώτες εικόνες του Bayesian μετά τη βύθιση του σούπερ γιοτ αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών πριν από δύο μήνες, αφήνοντας επτά νεκρούς .
Σε βάθος 49 μέτρων, το Bayesian μπορεί να φανεί ξαπλωμένο στη δεξιά πλευρά του και οι φυσαλίδες από τη δεξαμενή οξυγόνου ενός δύτη φαίνονται να ανεβαίνουν από το πλάι.
Το βίντεο διέρρευσε στο ιταλικό τηλεοπτικό πρόγραμμα έρευνας Quarta Repubblica και μεταδόθηκε λίγες μέρες μετά την έναρξη των ερευνών για τον θάνατο τεσσάρων Βρετανών επιβατών.
Μεταξύ των νεκρών ήταν ο δισεκατομμυριούχος τεχνολογίας Mike Lynch, 59 ετών, η κόρη του Hannah, 18 ετών, ο επικεφαλής της Morgan Stanley International, Jonathan Bloomer και η σύζυγός του Judy. Το δικαστήριο του Suffolk Coroners ενημερώθηκε ότι ο κύριος Lynch – ο οποίος πανηγύριζε την αθώωση για μια απάτη πολλών εκατομμυρίων κατά της Hewlett Packard λέγεται ότι πνίγηκε.
Ωστόσο, η αιτία θανάτου της κόρης του και των άλλων δύο θυμάτων δεν επιβεβαιώθηκε με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης να υποθέτουν ότι ήταν πιθανό να επέζησαν για λίγο σε έναν θύλακα αέρα και δεν πνίγηκαν αμέσως. Η Quarta Repubblica ανέφερε στην έκθεσή της ότι τα πτώματα εκείνων που πέθαναν βρέθηκαν στο πλάι που φαίνεται στο κλιπ.
Η λευκή γραμμή που φαίνεται είναι αυτή που τρέχει γύρω από το κύτος του Bayesian και σκούρες επιμήκεις που υποδεικνύονται με κόκκινους κύκλους είναι τα παράθυρα της καμπίνας.
Οι εισαγγελείς που ερευνούν τη βύθιση στις 19 Αυγούστου στα ανοιχτά του Porticello στο ιταλικό νησί της Σικελίας πιστεύουν ότι το Bayesian «τυλίχθηκε από έναν τοίχο νερού» που οδήγησε στη βύθιση αφού επλήγη από μια φρικτή καταιγίδα.
Δείτε το βίντεο με τα πρώτα πλάνα από το βυθισμένο Bayesian
Λεπτομέρειες που διέρρευσαν από μια προκαταρκτική αναφορά υποδηλώνουν ότι το γιοτ κατέρρευσε αφού κατακλύστηκε από νερό που έπεσε πάνω από το κύριο κατάστρωμα και κατέβηκε τη σπειροειδή σκάλα σε χαμηλότερα επίπεδα. Εξετάζουν επίσης εάν το σήμα κατατεθέν του ιστού 75 μέτρων του Bayesian μπορεί να έφταιγε, καθώς πρώτα γέρνει «45 μοίρες», πριν γείρει ολόκληρες 90 μοίρες και βυθιστεί.
Οι ταχύτητες του ανέμου ήταν περίπου 60 μίλια την ώρα την ώρα της τραγωδίας και μια προκαταρκτική έκθεση αναφέρει τους ερευνητές να λένε: «Είχε (το Bayesian) ολόκληρη την πλευρά του λιμανιού εκτεθειμένη σε ριπές και κύματα. Με ένα τόσο ψηλό κατάρτι το εφέ πανιού ήταν καθοριστικό για να το κάνει να γέρνει».
Οι ερευνητές εξακολουθούν να εξετάζουν επίσης το «ανθρώπινο λάθος» με επίκεντρο το γιατί δεν άναβαν οι κινητήρες και η πλώρη του γιοτ έδειχνε τον άνεμο για να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις της έκρηξης της καταιγίδας.