Άρχισαν τα όργανα μετά τη νίκη Τραμπ – Ποια εταιρεία ετοιμάζεται να κλείσει μονάδα παραγωγής στην Κίνα
Ο Τραμπ κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας σηματοδότησε ότι θα ηγηθεί ενός πιο μαχητικού εμπορικού καθεστώτος στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η επιβολή δασμών.
Οι δασμοί αναμένονται μεγαλύτεροι από ό,τι στην πρώτη του θητεία, όταν ξεκίνησε έναν εμπορικό πόλεμο με την Κίνα και επέβαλε υψηλότερες εισφορές σε χάλυβα και αλουμίνιο από Ευρώπη, Καναδά και Μεξικό.
Σε αυτό το κλίμα, όταν ο ηγέτης της παγκόσμιας εταιρείας κατασκευής συσκευών Breville μίλησε με τους μετόχους στην ετήσια συνέλευση της Πέμπτης, έσπευσε να μιλήσει για τον «ελέφαντα στο δωμάτιο».
«Τώρα που ο Τραμπ κέρδισε τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, ο βραχυπρόθεσμος κίνδυνος σημαντικών αυξήσεων των δασμών σε καταναλωτικά αγαθά που προέρχονται από την Κίνα είναι βέβαιος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Τζιμ Κλέιτον.
Δασμοί και πάλι δασμοί
Τα σχέδια του Τραμπ παραμένουν ασαφή. Έχει μιλήσει για δασμούς 10% έως 20% σε όλες τις εισαγωγές, δασμούς 60% ή περισσότερο στις εισαγωγές από την Κίνα και δασμούς έως και 100% σε ορισμένες εισαγωγές από το Μεξικό.
Για την Breville, η απειλή νέων δασμών είναι πρόβλημα. Η αυστραλιανή εταιρεία πουλάει συσκευές όπως μηχανές εσπρέσο, τοστιέρες, αποχυμωτές και φούρνους μικροκυμάτων σε περισσότερες από 70 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Τα περισσότερα από τα προϊόντα της κατασκευάζονται στην περιοχή γύρω από το Shenzhen, στα σύνορα με το Χονγκ Κονγκ.
«Θα συνεχίσουμε τη δημιουργία αποθεμάτων στις ΗΠΑ, με αμείωτο ρυθμό, πιθανότατα μέχρι να επιβληθούν οι αυξημένοι δασμοί»
Οι σχέσεις της Breville με τους Κινέζους κατασκευαστές είναι βαθιές. Ο ιδιοκτήτης καταναλωτικών εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Sage και Breville, έχει συνεργαστεί με πολλές από αυτές για περισσότερες από δύο δεκαετίες, εδραιώνοντας μια στρατηγική που συνέβαλε στη διατήρηση των τιμών της ανταγωνιστικές. Οι τιμές των μηχανών καφέ της, για παράδειγμα, μπορεί να κυμαίνονται από $2.430 η πιο ακριβή έως και $178 η φθηνότερη.
Ο Κλέιτον είπε ότι η εταιρεία ανταποκρίνεται ήδη στην εκλογή Τραμπ, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς μεγαλύτερου μέρους της παραγωγής της εκτός Κίνας όσο το δυνατόν γρηγορότερα για να προστατευθεί από τυχόν νέους δασμούς των ΗΠΑ. «Θα συνεχίσουμε τη δημιουργία αποθεμάτων στις ΗΠΑ, με αμείωτο ρυθμό, πιθανότατα μέχρι να επιβληθούν οι αυξημένοι δασμοί», πρόσθεσε.
Η Breville, η οποία έχει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε ετήσια έσοδα, έχει ήδη δείξει ότι μπορεί να κινηθεί γρήγορα για να αντιμετωπίσει τις απειλές για την επιχείρησή της.
Διαχείριση αποθεμάτων
Πριν από περίπου δύο χρόνια, άρχισε να δημιουργεί αποθέματα σε βασικές αγορές ως αντιστάθμισμα έναντι της αστάθειας στις αλυσίδες εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Το τέλος των περιορισμών παγκοσμίως εξαπέλυσε τότε ένα κύμα δαπανών, συμπεριλαμβανομένων των οικιακών συσκευών, που κατέκλυσε τη ροή των αγαθών σε όλο τον κόσμο.
Ωστόσο, υπάρχουν κίνδυνοι να διατηρήσουμε υπερβολικά μεγάλο απόθεμα. Οι καταναλωτικές συνήθειες μπορεί να αλλάξουν και οι διακριτικές δαπάνες μπορεί να μειωθούν, ιδιαίτερα όταν οι αυξήσεις των λογαριασμών των νοικοκυριών, όπως η ενέργεια και τα τρόφιμα, μπαίνουν στους προϋπολογισμούς. Οι εταιρείες που μένουν με πλεονάζοντα προϊόντα συχνά επιλέγουν να τα πουλήσουν σε χαμηλές τιμές, γεγονός που μπορεί να βλάψει τα περιθώρια κέρδους.
Στον απόηχο της πανδημίας, η Breville έψαξε για εργοστάσια που είναι πιο κοντά σε αγορές, όπως οι ΗΠΑ, για να προμηθευτεί τα προϊόντα της. Αυτό περιλαμβάνει αγορές από το Μεξικό.
Ο Γουέι-Γουένγκ Τσεν, αναλυτής της RBC Capital Markets, είπε στην WSJ ότι η κίνηση της Breville να δημιουργήσει περισσότερα αποθέματα είναι αρνητική για τη μετοχή, επειδή αυξάνει την ένταση του κεφαλαίου κίνησης της εταιρείας.
«Ωστόσο, η αποδεδειγμένη ικανότητα της Breville να διαχειρίζεται τα αυξημένα επίπεδα αποθεμάτων κατά την πανδημία τα τελευταία χρόνια θα πρέπει να δώσει στους επενδυτές κάποια άνεση αυτήν τη φορά», είπε.
Πηγή: ΟΤ