Η ταχεία ανάπτυξη των αερομεταφορών αυξάνει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Εάν αυτό συνεχιστεί, οι εκπομπές θα μπορούσαν να τετραπλασιαστούν μέχρι το 2050. Μήπως θα πρέπει να εφαρμοστούν εναλλακτικές λύσεις;
Ευχάριστη είναι η είδηση ότι στο προσεχές μέλλον θα μπορούν να πραγματοποιηθούν κλιματικά ουδέτερες πτήσεις με συμβατικά επιβατικά αεροσκάφη. Προϋπόθεση αποτελεί η αντικατάσταση της κηροζίνης από κλιματικά ουδέτερα καύσιμα ενώ πιθανός μελλοντικός στόχος μπορεί να αποτελέσει η συνθετική κηροζίνη.
«Η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία θα μπορούσε να βασίζεται πλήρως σε συνθετικά καύσιμα σε δέκα χρόνια, εάν αυτό ήταν στόχος» αναφέρει στη Deutsche Welle ο Κρίστιαν Μπρέγιερ, καθηγητής Ηλιακής Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο της Λαπεενράντα στη Φινλανδία.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτών των καυσίμων σήμερα είναι η ένταξή τους στην αγορά: το γεγονός ότι υπάρχουν μόνο μικρές εγκαταστάσεις, καθόλου βιομηχανική παραγωγή και κανένας πολιτικός σχεδιασμός καθιστά δύσκολη την επικράτηση της φιλικής προς το περιβάλλον κηροζίνης έναντι της πιο φτηνής και συμβατικής επιλογής.
Διαβάστε περισσότερα στο in.gr.