Θεοχάρης : Πότε δρομολογείται το άνοιγμα της κρουαζιέρας
Από τα μέσα Αυγούστου δρομολογείται το άνοιγμα της κρουαζιέρας υπό την προϋπόθεση ότι οι επιβάτες θα προέρχονται από κράτη όπου δεν θα ισχύουν ειδικότερα περιοριστικά μέτρα.
Με την κρουαζιέρα να είναι από τις σημαντικότερες πηγές εσόδων για τον τουρισμό στην χώρα μας, οι απώλειες είναι τεράστιες.
Μέχρι στιγμής στην Ελλάδα περίπου 7.000 άτομα τα οποία σχετίζονται με τις κρουαζιέρες έχουν χάσει την δουλειά τους.
Ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης ανέφερε ότι μέσα στο πρώτο 15νθημερο του Αυγούστου θα ανοίξει η κρουαζιέρα.
Ήδη, πρόσθεσε, είναι έτοιμες τρεις εταιρίες να προσεγγίσουν τα ελληνικά νησιά και υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες τρεις.
Επιβάτες καθώς και πλήρωμα θα πρέπει να ακολουθούν πιστά τα μέτρα αποφυγής της μετάδοσης του κοροναϊού, ενώ οι έλεγχοι θα είναι εντατικοί.
Τουρίστες από κρουαζιερόπλοια αναμένονται στα λιμάνια του Βόλου, του Ηρακλείου, του Κατάκολου, της Κέρκυρας, του Πειραιά και της Ρόδου.
Οι οδηγίες για τους επιβάτες
Ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες διευκρινίζει ότι μέσα στην εβδομάδα εγκρίνεται από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας των ευρωπαϊκών οδηγιών – που θα πρέπει να τηρούν επιβάτες και πλήρωμα στα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια, λόγω κοροναϊού.
Η έγκριση αυτή δεν θα σημάνει και επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στη χώρα μας από 1ης Αυγούστου καθώς χρειάζεται μεγάλος χρόνος προετοιμασίας για τα πληρώματα αλλά και για τις εταιρείες, επισημαίνει ο ίδιος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, η σύνταξη του προγράμματος οδηγιών που θα πρέπει να ακολουθούν επιβάτες και πλήρωμα στα κρουαζιερόπλοια σε όλη την Ευρώπη, στο πλαίσιο δράσης του προγράμματος HEALTHY GATEWAYS εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού, έχει αναλάβει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η κάθε χώρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει το δικαίωμα στο πλαίσιο αυτών των ευρωπαϊκών οδηγιών να μπορεί να προχωρεί σε μικρές αλλαγές.
Οι οδηγίες
Οι οδηγίες της ΕΕ, που αναμένεται να εγκριθούν και από το υπουργείο Ναυτιλίας και που αφορούν την τήρηση συγκεκριμένων κανόνων από επιβάτες και πλήρωμα στα ελληνικά λιμάνια, περιλαμβάνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα εξής:
– Τον καθορισμό του μέγιστου αριθμού των μετακινούμενων ταξιδιωτών στο 60% του συνολικού αριθμού που ορίζεται στο πιστοποιητικό ασφαλείας του κρουαζιερόπλοιου.
– Υποχρεωτικούς ελέγχους σε επιβάτες και πλήρωμα πριν από την επιβίβαση, με θερμομέτρηση και με την υποβολή ειδικής δήλωσης υγείας.
– Επίσης, στα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να οριστούν καμπίνες απομόνωσης στην περίπτωση που υπάρξει τυχόν κρούσμα, ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρχουν συμβάσεις των εταιρειών με ιατρικά κέντρα στα νησιά.
– Περιλαμβάνει επίσης την ειδική εκπαίδευση των πληρωμάτων των πλοίων για την αντιμετώπιση τυχόν κρούσματος, την εφαρμογή κανόνων ατομικής υγιεινής και προστασίας με την ύπαρξη σταθμών αντισηπτικών σε διάφορα σημεία του πλοίου.
Τέλος, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πλέον δεν θα υπάρχουν γεύματα σε μπουφέ, αλλά μόνο στις τραπεζαρίες του πλοίου με τήρηση συγκεκριμένων αποστάσεων ασφαλείας.
Πώς κινείται η τουριστική αγορά στα ελληνικά νησιά
Στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» μίλησαν ο ιδιοκτήτης ξενοδοχείου στη Ρόδο, Κώστας Αποστολίδης και ο πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής Σπετσών, Αντώνης Βορδώνης για την κίνηση της αγοράς και του τουρισμού στα δύο νησιά και για τον τζίρο των ξενοδοχείων.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΤΕΠ, τα ξενοδοχεία θα χάσουν 5,7 δισ. και η πτώση του τζίρου θα αγγίξει το 67%, ενώ η μείωση της απασχόλησης το 35%.
Είναι ένα πρωτόγνωρο καλοκαίρι για τα δεδομένα της Ελλάδας, υποστήριξε ο κ. Αποστολίδης, ωστόσο στη Ρόδο τα πράγματα είναι αισιόδοξα καθώς το νησί μετράει περί τους 12.000 μόνιμους κατοίκους.
Από την πλευρά του ο κ. Βορδώνης υποστήριξε πως οι Σπέτσες είναι από τους πιο τυχερούς προορισμούς, καθώς βρίσκεται κοντά στην Αθήνα, έχει εύκολη πρόσβαση και μεγάλο εγχώριο κοινό. Βέβαια, αυτό δεν αποκλείει το γεγονός ότι η ζημιά είναι τεράστια με ένα αίσθημα αισιοδοξίας να υπάρχει ακόμα.
Σημείωσε επίσης πως οι θέσεις εργασίας έχουν διατηρηθεί και κάπου έχουν αυξηθεί. Όμως έχουν μειωθεί πολύ ο τζίρος και τα έσοδα, όχι όμως και τα έξοδα. Το μεγάλο πρόβλημα στα ξενοδοχεία και ειδικά στις μικρές μονάδες, είναι η έλλειψη ρευστότητας.