Παγκόσμιο Βαρόμετρο: Πνίγεται στο άγχος ο ένας στους δύο εργαζόμενους

Δημοσιεύτηκε στις 12/11/2024 19:30

Παγκόσμιο Βαρόμετρο: Πνίγεται στο άγχος ο ένας στους δύο εργαζόμενους

Το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Ανθρώπινου Δυναμικού του πολυεθνικού ομίλου Manpower καταγράφει τις στάσεις και τα συναισθήματα των εργαζομένων για τη δουλειά τους, συγκεντρώνοντας δεδομένα από 16 χώρες. Η Manpower είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ανθρώπινου δυναμικού παγκοσμίως και λειτουργεί τόσο ως γραφείο-πλατφόρμα εύρεσης εργασίας όσο και ως «διαμεσολαβητής» – υπεργολάβος ενοικίασης εργαζομένων σε άλλες εταιρίες – με τη μέθοδο του outsourcing.

Υπό αυτό το πρίσμα, τα αποτελέσματα της έρευνας, επιδέχονται διαφορετική ανάγνωση από ό,τι για παράδειγμα οι έρευνες ενός επιστημονικού ινστιτούτου των συνδικάτων ή μιας ανεξάρτητης εταιρείας δημοσκοπήσεων.  Το «Παγκόσμιο Βαρόμετρο Ταλέντων» όπως αποκαλείται η έρευνα στην αγγλόφωνη ιστοσελίδα της Manpower, λειτουργεί κυρίως ως εργαλείο χρήσης για τους εργοδότες, που θέλουν να δουν πώς σκέφτονται οι εργαζόμενοι.  Βεβαίως υπάρχει ένα ερωτηματικό κατά πόσο οι απαντήσεις των εργαζομένων επηρεάζονται από το γεγονός ότι αυτός που ρωτάει είναι ο «μεσάζοντας» του αφεντικού.

Σε κάθε περίπτωση το μεγάλο δείγμα των ερωτηθέντων (πάνω από 12.000 εργαζόμενοι), και το ευρύ γεωγραφικό πλάτος – που καλύπτει Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αυστραλία, βοηθάει να σχηματιστεί μια εικόνα των σύγχρονων τάσεων στην αγορά εργασίας,

Βασικά Ευρήματα

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Βαρόμετρο της Manpower σχεδόν οι μισοί (49%) εργαζόμενοι έχουν να αντιμετωπίσουν καθημερινό άγχος, κάτι που όπως τονίζεται στην έρευνα αναδεικνύει μια «κρίσιμη πρόκληση για τους εργοδότες»

Οι άνθρωποι που βιώνουν λιγότερο καθημερινό άγχος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να παραμείνουν στους τρέχοντες ρόλους τους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διαχείρισης άγχους στις στρατηγικές των εταιριών να κρατήσουν τα «ταλέντα»

Η ευθυγράμμιση με την εταιρική κουλτούρα είναι ισχυρή, καθώς το 71% των εργαζομένων αισθάνονται συνδεδεμένοι με το όραμα και τις αξίες του οργανισμού τους, αν και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, καθώς μόνο το 65% αισθάνονται πλήρως υποστηριζόμενοι σε αυτό το θέμα.

Ο ένας στους δύο νέους επαγγελματίες θέλει να αλλάξει δουλειά

Αποτυπώνεται ένας σημαντικός κίνδυνος αποχώρησης, καθώς το 35% όλων των εργαζομένων – και το 47% των νέων επαγγελματιών – σκέφτονται να αλλάξουν εργασία μέσα στους επόμενους έξι μήνες, παρά το γεγονός ότι το 63% εκφράζουν ικανοποίηση από την εργασία τους.

Το αίσθημα ασφάλειας στην εργασία είναι σχετικά υψηλό (71%), ωστόσο η εμπιστοσύνη στη διοίκηση για την επαγγελματική ανάπτυξη είναι χαμηλότερη (63%), καταδεικνύοντας μια πιθανή απόκλιση μεταξύ των εργαζομένων και της ηγεσίας.

Δύο στις πέντε (42%) γυναίκες της γενιάς Χ (44 έως 59 ετών) αισθάνονται ότι δεν έχουν ευκαιρίες να επιτύχουν τους επαγγελματικούς τους στόχους

Παρά την υψηλότερη ευημερία και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής την οποία αναφέρουν, το 41% των εργαζομένων που εργάζονται από απόσταση σκέφτονται να αλλάξουν εργασία, υποδεικνύοντας ότι η απομακρυσμένη εργασία δεν οδηγεί απαραίτητα σε μεγαλύτερη ικανοποίηση, όπως συχνά πιστεύεται.

Δεν βλέπουν εργασιακή εξέλιξη οι τέσσερις στους δέκα

Οι άνθρωποι αισθάνονται κατά κύριο λόγο ικανοί στους ρόλους τους, με το 87% να εκφράζει εμπιστοσύνη στις δεξιότητές του. Ωστόσο, το ένα τρίτο (34%) βλέπουν ένα «ταβάνι» στον τρέχοντα χώρο εργασίας τους, επικαλούμενοι περιορισμένες ευκαιρίες για την επίτευξη επαγγελματικών στόχων.

Παρά το γεγονός ότι το 73% πιστεύουν ότι ο οργανισμός τους παρέχει ευκαιρίες για την απόκτηση νέων δεξιοτήτων, το 59% των εργαζομένων δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει εκπαίδευση για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους τους τελευταίους έξι μήνες.

Μόνο το 57% βλέπουν ξεκάθαρες προοπτικές για προαγωγή ή εσωτερική κινητικότητα, υποδηλώνοντας μια ασυμφωνία μεταξύ ανάπτυξης δεξιοτήτων και επαγγελματικής προόδου.

Δύο στις πέντε (42%) γυναίκες της γενιάς Χ (44 έως 59 ετών) αισθάνονται ότι δεν έχουν ευκαιρίες να επιτύχουν τους επαγγελματικούς τους στόχους στον τρέχοντα οργανισμό τους.

Πώς αισθάνονται οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο

Το Μεξικό ξεχωρίζει, με το 89% των εργαζομένων να βρίσκουν υψηλά επίπεδα νοήματος και σκοπού στην εργασία τους, ενώ η Ολλανδία προηγείται στην ευημερία του ανθρώπινου δυναμικού με 73%.

Το ανθρώπινο δυναμικό της Σιγκαπούρης παρουσιάζει μια μοναδική αντίφαση: Ενώ οι εργαζόμενοι αποτυπώνουν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά πιθανής αλλαγής εργασίας τους επόμενους έξι μήνες (41% χαμηλή ικανοποίηση από την εργασία), ταυτόχρονα εκφράζουν την ισχυρότερη εμπιστοσύνη στις τρέχουσες δεξιότητές τους για την εξασφάλιση νέων ρόλων (72%).

Οι σκανδιναβικές χώρες Νορβηγία και Σουηδία παρουσιάζουν ισχυρή ασφάλεια στην εργασία, με το 80% και το 71% των εργαζομένων, αντίστοιχα, να αισθάνονται ασφαλείς στις θέσεις τους για τους επόμενους έξι μήνες. Ωστόσο, οι χώρες αυτές αντιμετωπίζουν επίσης προκλήσεις, με λιγότερες ορατές ευκαιρίες για ανάπτυξη και προαγωγή (48% στη Νορβηγία και 53% στη Σουηδία), καθώς και χαμηλότερη εμπιστοσύνη στους διευθυντές (57% στη Νορβηγία και 57% στη Σουηδία).

Η Γαλλία καταγράφει έναν από τους χαμηλότερους δείκτες Ευημερίας (61%), γεγονός που υποδηλώνει σημαντικές προκλήσεις στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και στην ικανοποίηση από την εργασία.

Οι ΗΠΑ παρουσιάζουν έντονο θετικό κλίμα, με τον Δείκτη Εμπιστοσύνης να ανέρχεται στο 79% και με το 73% των εργαζομένων να αισθάνονται ασφαλείς στις εργασίες τους για τους επόμενους έξι μήνες.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Η Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται στις χώρες του δείγματος, μολονότι η Manpower δραστηριοποιείται στη χώρα μας.

Πάντως σύμφωνα με αντίστοιχη πρόσφατη διεθνή έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων Gallup, οι Έλληνες ήταν oι τρίτοι πιο αγχωμένοι εργαζόμενοι στην Ευρώπη (ανάμεσα σε 38 χώρες), μετά τους Τουρκοκύπριους και τους Μαλτέζους.  Τα ποσοστά εργασιακής ικανοποίησης είναι πολύ πιο χαμηλά από τον μέσο όρο της Ευρώπης, με 6 στους 10  Έλληνες να δηλώνουν απογοητευμένοι.

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook