Ο κοροναϊός «χτύπησε» και την κρουαζιέρα με αποτέλεσμα, σύμφωνα με πληροφορίες, επτά μεγάλα κρουαζιερόπλοια σημαντικών εταιρειών και χωρητικότητας 3 – 4 χιλιάδων επιβατών το κάθε ένα να βρίσκονται δεμένα στα κινεζικά λιμάνια τα οποία αποτελούν σημεία αναχώρησης για κρουαζιέρες στη περιοχή.
«Θύματα» του ιού είναι οι Royal Caribbean, MSC Cruises, Costa Cruises, Genting Cruise Lines και Astro Ocean Cruises. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως όσες εταιρείες δραστηριοποιούνται στη Κίνα μετά από σχετική οδηγία της κινεζικής κυβέρνησης έχουν αναστείλει προσωρινά τα δρομολόγια ενώ όσες εταιρείες κάνουν κρουαζιέρες στην Άπω Ανατολή έχουν σταματήσει να «δένουν» σε κινεζικά λιμάνι.
Οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου παρακολουθούν με αγωνία τις εξελίξεις καθώς καθημερινά τα έξοδα λειτουργίας ενός τέτοιου κρουαζιερόπλοιου αγγίζουν τα 200.000 δολάρια. Οι μόνες εταιρείες που συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται είναι μικρές κινεζικές εταιρείες με τρία μικρότερα πλοία τα οποία έχουν αποκλειστικά ως επιβάτες κινέζους.
Όπως ανέφεραν στο «Βήμα» στελέχη του κλάδου εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση τότε οι εταιρείες θα αναγκαστούν να αναπροσαρμόσουν το πρόγραμμα δρομολογίων που είχαν δημιουργήσει για φέτος με αφετηρία την Κίνα και να μεταφέρουν αλλού τα κρουαζιερόπλοια. Αυτό ωστόσο, λένε, θα έχει ως επίπτωση, μεταξύ άλλων, το «πάγωμα» κατασκευής νέων υπερσύγχρονων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
Την ίδια στιγμή στη χώρα μας τα στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας εκφράζουν αισιοδοξία για τη φετινή χρονιά καθώς με βάση τις προκρατήσεις αναμένεται να καταγραφεί αύξηση στις αφίξεις επιβατών ωστόσο εκφράζουν προβληματισμό για τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο μετά την υπογραφή του μνημονίου μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης και τις «απειλές» που εκτοξεύει ανά διαστήματα ο τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγιπ Ερντογάν. Όπως σημειώνουν οι όποιες κινήσεις των γειτόνων στη περιοχή ενδεχομένως να επηρεάσουν και την κρουαζιέρα.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες μιλώντας στο «Βήμα» είχε υπογραμμίσει για το 2020 ότι αναμένεται αύξηση ίσως και πάνω από 10% και πιο συγκεκριμένα 12% με 13%, γιατί θα «καταπλεύσουν» νέες εταιρείες και νέα μεγαλύτερα πλοία. Τα επόμενα χρόνια και ανάλογα με τις εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις αναμένονται αυξήσεις αλλά σε χαμηλότερα μεγέθη, της τάξεως του 4% έως 6%.