Κοροναϊός : Από ποια καταστήματα ψώνισαν οι Έλληνες τον Απρίλιο

Δημοσιεύτηκε στις 30/06/2020 13:13

Κοροναϊός : Από ποια καταστήματα ψώνισαν οι Έλληνες τον Απρίλιο

Μόνον από τα σούπερ μάρκετ έκαναν αγορές οι Έλληνες καταναλωτές τον Απρίλιο εφέτος, δεύτερο μήνα του lockdown λόγω της πανδημίας, με αποτέλεσμα ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο της χώρας να καταγράψει μεγάλη πτώση κατά 24,8%.

Ειδικότερα, ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε σε: Ένδυση- υπόδηση (83,1%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισμό (52,5%), Βιβλία-χαρτικά- λοιπά είδη (52,5%), Πολυκαταστήματα (45,4%), Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (31,9%), Τρόφιμα- ποτά- καπνό (26,3%) και Φαρμακευτικά- καλλυντικά (3,6%). Διασώθηκαν μόνον τα Μεγάλα καταστήματα τροφίμων, με αύξηση 6,2%.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 24,8% τον Απρίλιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2020 σημείωσε μείωση 23,1%.

Παράλληλα, εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 25,5% τον Απρίλιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2020.

Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε μείωση 24,7% τον Απρίλιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2020 σημείωσε μείωση 23,3%.

Παράλληλα, ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 26,5% τον Απρίλιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2020.

Δείτε ΕΔΩ την έρευνα

Οι μεγάλοι… παίκτες

Την «πρωτιά» άλλωστε των σούπερ μάρκετ αποκαλύπτουν και τα πρόσφατα στοιχεία της Nielsen σύμφωνα με τα οποία την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως και 17 Μαΐου αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, 19,8% ή κατά 386 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας τα 2,3 δισ. ευρώ.

Οι τρεις πρώτες αλυσίδες αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 15,4% κερδίζοντας μερίδιο 1,3 ποσοστιαίων μονάδων εις βάρος των μικρών. Αποτέλεσμα το μερίδιο τους, στη συνολική πίτα να ενισχυθεί, στο 65,6%. .

Εκτός από τις τρεις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στους μεγάλους κερδισμένους ήταν και τα καταστήματα γειτονιάς τα οποία «μάζεψαν» 525,86 εκατ. ευρώ, δηλαδή 7,6% περισσότερο τζίρο από την αντίστοιχη περίοδο έναν χρόνο πριν.

© Πηγή: In.gr