Καμπανάκι κινδύνου από τους παρόχους ρεύματος – Στα 3 δισ. οι απλήρωτοι λογαριασμοί
Ασφυκτικές πιέσεις στους παρόχους ρεύματος προκαλούνται από τους απλήρωτους λογαριασμούς των καταναλωτών.
Οι πάρoχοι ρεύματος μέσω του φορέα εκπροσώπησης τους, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Προμηθευτών Ενέργειας (ΕΣΠΕΝ) κρούουν τον κώδωνα κινδύνου και ζητούν με επιστολή τους προς την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) και τον ΔΕΔΔΗΕ ζητούν την «άμεση ανάγκη επίλυσης του κρίσιμου ζητήματος της διαχείρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών».
Πάροχοι ρεύματος: Στα 3 δισ. ευρώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές
«Σημειώνουμε ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των καταναλωτών προσεγγίζουν σήμερα το συνολικό ποσό των 3 δισ. ευρώ, δημιουργώντας ασφυκτικές πιέσεις στον κλάδο της προμήθειας, αύξηση των τιμολογίων και δυσμενείς επιπτώσεις για το σύνολο των καταναλωτών», υπογραμμίζει ο ΕΣΠΕΝ με την επιστολή του και ζητά άμεση λύση: «Αφενός μέσω της άμεσης τροποποίησης των Κωδίκων Προμήθειας, και αφετέρου μέσω του ελέγχου για την προσήκουσα υλοποίηση από τον Διαχειριστή, των αιτημάτων Απενεργοποίησης και Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητών Φορτίου».
Τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας
Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν την τροποποίηση συγκεκριμένων άρθρων του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας γιατί όπως εξηγούν ευνοείται ο ενεργειακός τουρισμός: «Επί του παρόντος, καθότι -μετά την Απόφαση του ΣτΕ- εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΚΠΗΕ (ΦΕΚ Β’ 832/09.04.2013) αναφορικά με την αλλαγή προμηθευτή, οι οποίες θεσπίστηκαν προ δέκα και πλέον ετών, βάσει ενός τελείως διαφορετικού περιβάλλοντος στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, ευνοούνται οι κακοπληρωτές, ενισχύεται ο ενεργειακός «τουρισμός» και οι προμηθευτές ενέργειας μένουν εκτεθειμένοι στις ανακύπτουσες επισφάλειες».
Αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος
Οι πάροχοι ρεύματος μέσω του ΕΣΠΕΝ σημειώνουν τον κίνδυνο αύξησης των τιμολογίων ρεύματος: «Το γεγονός αυτό έχει δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για το σύνολο των καταναλωτών, δεδομένων των αυξητικών πιέσεων που προκαλεί στη διαμόρφωση των τιμολογίων, όσο και σημαντικό χρηματοοικονομικό αντίκτυπο ως προς τη βιωσιμότητα και τη σταθερότητα του κλάδου της προμήθειας ενέργειας».
Διεκδίκηση παλιών οφειλών
Ταυτόχρονα ο ΕΣΠΕΝ τονίζει ότι η τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας να γίνει «κατά τρόπο που θα αποτρέπει αποτελεσματικά τη συσσώρευση ανεξόφλητων οφειλών, επιτρέποντας -υπό προϋποθέσεις που εναρμονίζονται με την κρίση του ΣτΕ- την άσκηση του δικαιώματος του παλαιού προμηθευτή να διεκδικήσει ληξιπρόθεσμες οφειλές από πρώην πελάτες του οι οποίοι δεν συμμορφώνονται με τις συμβατικές τους υποχρεώσεις».
Καθυστερήσεις στην απενεργοποίηση μετρητών
Οι πάροχοι ρεύματος απευθυνόμενοι στον ΔΕΔΔΗΕ παρατηρούν: «Η ατελής υλοποίηση, εκ μέρους της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., σημαντικού αριθμού Εντολών Απενεργοποίησης καθώς και Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητών Φορτίου, αποτελεί το έτερο χρόνιο ζήτημα το οποίο δυσχεραίνει έτι περαιτέρω τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών στον κλάδο της προμήθειας, τόσο για τις ανταγωνιστικές όσο και για τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, επιτείνοντας τις αυξητικές πιέσεις ως προς τη διαμόρφωση των τιμολογίων, οι οποίες επιβαρύνουν το σύνολο των καταναλωτών».
Μάλιστα ο ΕΣΠΕΝ περιγράφει περιπτώσεις εταιρειών – μελών του Συνδέσμου σύμφωνα με τις οποίες «μεγάλο μέρος των Εντολών Απενεργοποίησης Μετρητή Φορτίου, οι οποίες υποβάλλονται από τον προμηθευτή για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης, υλοποιείται με σημαντική καθυστέρηση έναντι της χρονικής προθεσμίας των δέκα εργάσιμων ημερών, η οποία προβλέπεται στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης».
Παύση εκπροσώπησης μετά από 24 μήνες…
Οι πάροχοι ρεύματος περιγράφουν και μεγάλες καθυστερήσεις στις Δηλώσεις Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου οι οποίες υποβάλλονται από τον προμηθευτή για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης: «Υλοποιούνται επίσης με σημαντική καθυστέρηση», αναφέρει ο ΕΣΠΕΝ και υπογραμμίζει: «Κατά μέσο όρο, ο χρόνος υλοποίησης των εν λόγω Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου που υποβάλλονται από τα Μέλη του Συνδέσμου μας, ξεπερνά κατά πολύ το χρονικό διάστημα των δύο εργάσιμων ημερών το οποίο προβλέπεται στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης, ιδίως στην Περιφέρεια Αττικής. Ενδεικτικά αναφέρουμε», συνεχίζει ο ΕΣΠΕΝ, «ότι εκκρεμεί η υλοποίηση Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, οι οποίες έχουν υποβληθεί από Μέλη του Συνδέσμου μας για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης, ακόμη και 24 μήνες μετά την υποβολή τους στην ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.
Με τέσσερα χρόνια καθυστέρηση η εθελούσια οικειοθελής παύση εκπροσώπησης φορτίο
Ο ΕΣΠΕΝ αφηγείται επίσης άλλη μία στρέβλωση στην αγορά: «Σημαντικός αριθμός Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, ουδέποτε υλοποιούνται. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις», συνεχίζουν οι πάροχοι ρεύματος, «εκκρεμούν Δηλώσεις Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, για τέσσερα ή περισσότερα χρόνια. Στις περιπτώσεις αυτές, ο προμηθευτής δεν δύναται να υποβάλει Εντολή Απενεργοποίησης Μετρητή Φορτίου, ενώ συχνά μάλιστα η ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. συνεχίζει να συλλέγει και να αποστέλλει μετρήσεις στον προμηθευτή, παρά τη δήλωση οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας εκ μέρους του καταναλωτή», καταλήγει ο ΕΣΠΕΝ.
Πηγή: ot.gr