Ήπια άνοδο παρουσιάζει η ζήτηση των προϊόντων καθαρισμού

Δημοσιεύτηκε στις 08/07/2019 23:20

Ήπια άνοδο παρουσιάζει η ζήτηση των προϊόντων καθαρισμού

O εγχώριος κλάδος της παραγωγής απορρυπαντικών οικιακής χρήσης αναλύεται σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat ΑΕ. 

Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα, κατά την περίοδο της οικονομικής ύφεσης, τα προϊόντα του κλάδου εμφάνισαν μειωμένη ζήτηση, δεδομένου ότι το καταναλωτικό κοινό περιόρισε τις δαπάνες του, ακόμη και για βασικά αγαθά. Ωστόσο, η εικόνα της αγοράς άρχισε να μεταβάλλεται τα τελευταία χρόνια, καθώς η ζήτηση των προϊόντων καθαρισμού δείχνει να  παρουσιάζει ήπια άνοδο.

Σε αυτό συνέβαλαν τόσο η διαχρονική μείωση των τιμών, όσο και οι προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούνται στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων. Πλέον, τα περισσότερα απορρυπαντικά και καθαριστικά πωλούνται μόνο όταν βρίσκονται υπό προσφορά, είτε από τους παραγωγούς-προμηθευτές, είτε από τις λιανεμπορικές αλυσίδες. Έτσι, οι καταναλωτικές προτιμήσεις καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τον παράγοντα «τιμή» και «προσφορά», ενώ το loyalty σε κάποιο συγκεκριμένο brand name έχει περιοριστεί σημαντικά.

Αυτό, σύμφωνα με την Infobank Hellastat, αποδεικνύει ότι η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού έχει αλλάξει, δείχνοντας προτίμησή σε προϊόντα “ value for money”. Μάλιστα, σε κάποιες κατηγορίες καθαριστικών φαίνεται να επιλέγονται περισσότερο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία ανταγωνίζονται επάξια τα αντίστοιχα επώνυμα.

Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι η πραγματοποίηση προσφορών και εκπτώσεων από τις βιομηχανίες του κλάδου, πιθανότατα να προκαλέσει μείωση των πωλήσεων σε αξία, καθώς και περιπτώσεις αθέμιτου ανταγωνισμού. Επίσης, πολλές εταιρείες στην προσπάθειά τους να ανταγωνιστούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επηρεάζοντας αρνητικά τα περιθώρια κέρδους.

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές κατάστάσεις 13 παραγωγικών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα  βασικά συμπεράσματα, ο κύκλος εργασιών το 2017 αυξήθηκε οριακά κατά 0,8%, στα 148,89 εκατ. ευρώ από 147,71 εκατ. ευρώ το 2016.

Τα ΚΠΤΦΑ μειώθηκαν σημαντικά κατά 57,6%, στα 4,32 εκατ. ευρώ ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημιές 4,54 εκατ. ευρώ από κέρδη 2,74 εκατ. ευρώ το 2016.

Τα περιθώρια EBITDA και EBT υποχώρησαν σε 3,3% και στο αρνητικό -2,9% αντίστοιχα.

Η κεφαλαιακή μόχλευση βελτιώθηκε στο 1,13 προς 1 ενώ οι απαιτήσεις εισπράχθηκαν σε περίοδο 4,3 μηνών, από 5,1 μήνες το 2016.

ΑΠΕ – ΜΠΕ