Εφορία: Τι αλλάζει με τα ηλεκτρονικά βιβλία – Πότε μπαίνουν σε λειτουργία
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) άρχισε να στήνει την ηλεκτρονική εφαρμογή, την οποία θα χρησιμοποιούν οι επιτηδευματίες για να ενημερώνουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα βιβλία τους με τα έσοδα και τις δαπάνες που πραγματοποιούν κάθε μήνα
Μετά το Πάσχα θα τεθεί σταδιακά σε λειτουργία το σύστημα της ηλεκτρονικής τήρησης βιβλίων με αποτέλεσμα τα χειρόγραφα βιβλία εσόδων – εξόδων που τηρούν επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες να καταλήξουν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.
Έτσι τα γνωστά φορολογικά βιβλία θα καταστούν ηλεκτρονικά, ενώ στην ηλεκτρονική εποχή θα περάσουν και τα τιμολόγια. Οι επαγγελματίες θα ενημερώνουν online το ηλεκτρονικό σύστημα για τα έσοδα και τις δαπάνες τους.
Αυτό σημαίνει ότι θα καταργηθούν σε πρώτη φάση οι συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών και στη συνέχεια οι δηλώσεις ΦΠΑ καθώς τα στοιχεία που αναγράφονται στις δηλώσεις αυτές θα προκύπτουν αυτομάτως με την ενημέρωση των βιβλίων. Οποιαδήποτε εγγραφή εσόδων ή εξόδων θα εμφανίζεται ταυτόχρονα, τόσο στον υπολογιστή του επιτηδευματία όσο και στο Τaxisnet.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) άρχισε να στήνει την ηλεκτρονική εφαρμογή, την οποία θα χρησιμοποιούν οι επιτηδευματίες για να ενημερώνουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα βιβλία τους με τα έσοδα και τις δαπάνες που πραγματοποιούν κάθε μήνα.
Με το μέτρο αυτό εκτιμάται ότι θα μπει φρένο στη φοροδιαφυγή αλλά και στα εικονικά τιμολόγια που έχουν κατακλύσει την αγορά. Αυτό θα φανεί στην πράξη το 2020, όταν τα ηλεκτρονικά βιβλία θα είναι υποχρεωτικά για όλους.
Πέραν της ηλεκτρονικής τήρησης των φορολογικών βιβλίων, εντός του 2019 όπως ήδη έχει αποφασιστεί, θα προχωρήσει και το μέτρο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Η εφαρμογή του μέτρου αυτού σημαίνει πολύ απλά ότι τα τιμολόγια, τα οποία αποτυπώνουν τα στοιχεία των συναλλαγών μεταξύ επιχειρήσεων, θα εκδίδονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα και τα δεδομένα τους θα αποστέλλονται με ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας από τους εκδότες στους λήπτες, ενώ ταυτόχρονα θα διαβιβάζονται ηλεκτρονικά και στα συστήματα ΤΑΧΙS και TAXISnet.
Οι λήπτες από την πλευρά τους θα επιβεβαιώνουν αυτόματα τα δεδομένα των τιμολογίων που θα τους αποστέλλονται και ταυτόχρονα θα διαβιβάζουν κι αυτοί τα δεδομένα στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ.
Με τον τρόπο αυτό οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (χονδρικές πωλήσεις, παροχές υπηρεσιών κ.λπ.) θα παρακολουθούνται, θα διασταυρώνονται και θα επαληθεύονται αυτόματα τη στιγμή της πραγματοποίησής τους σε πραγματικό χρόνο.
in.gr