Εχασαν 2 δισ. ευρώ οι έμποροι και περιμένουν τις εκπτώσεις
Σε σταυρόλεξο για γερούς λύτες εξελίσσεται η επιστροφή της αγοράς στην κανονικότητα, με την κυβέρνηση να περιμένει τις εισηγήσεις των επιδημιολόγων και να μεταθέτει τις αποφάσεις της και τον σχεδιασμό της για μετά το νέο έτος και τους δεύτερους να κρατούν στάση αναμονής επισημαίνοντας τους κινδύνους που μπορεί να έχει ένα βιαστικό άνοιγμα της αγοράς.
Δεδομένου του γεγονότος ότι όπως φαίνεται και από τους τζίρους των επιχειρήσεων οι απώλειες προσεγγίζουν τα €2 δισ. σε σχέση με πέρυσι, στο οικονομικό επιτελείο εξετάζουν κάθε δυνατό σενάριο ώστε η αγορά να μπορέσει να λειτουργήσει αλλά ταυτόχρονα να μην τεθεί σε κίνδυνο η δημόσια υγεία.
Ετσι στο τραπέζι έχει πέσει το ενδεχόμενο μετά το «click away» που εφάρμοσαν οι επιχειρήσεις τα Χριστούγεννα να ακολουθήσει από το νέο έτος το «click in shop», δηλαδή αγορές με ραντεβού εντός του καταστήματος, κάτι που προανήγγειλε και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης. Στόχος είναι να μη χαθούν οι εκπτώσεις που τυπικά ξεκινούν στις 11 Ιανουαρίου 2021 σε μια προσπάθεια να αποτραπεί η πλήρης καταστροφή της αγοράς από το παρατεταμένο λουκέτο.
Οπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης για την κίνηση στην αγορά το προηγούμενο διάστημα πριν από τα Χριστούγεννα στους μεγάλους κλάδους υπήρχε αναπλήρωση του τζίρου κοντά στο 35%, με τις οργανωμένες επιχειρήσεις να έχουν καλύτερες επιδόσεις, προσθέτοντας ότι εντυπωσιακές ήταν οι πωλήσεις στα καταστήματα παιχνιδιών με αναπλήρωση τζίρου στο 80% όπως και στην αγορά του βιβλίου. Την ίδια ώρα, πάντως, οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι επισημαίνοντας ότι η μέθοδος του «click away» δεν λειτούργησε για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να χαθεί για αυτές ο χριστουγεννιάτικος τζίρος. Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε αυτό το «ημίμετρο», το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών είχε καταθέσει πρόταση για άνοιγμα του λιανεμπορίου μέσω προκαθορισμένων επισκέψεων των καταναλωτών στα καταστήματα.