Black Friday: Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της «Μαύρης Παρασκευής»

Δημοσιεύτηκε στις 21/11/2024 15:21

Black Friday: Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της «Μαύρης Παρασκευής»

Οι Έλληνες καταναλωτές στην Ελλάδα νιώθουν λίγο άγχος όταν ψωνίζουν στην Black Friday. Το 7% ανησυχεί μήπως εξαπατηθεί κατά τη διάρκεια της περιόδου των εκπτώσεων, ωστόσο θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές. Αυτό αναφέρει η Revolut για το μεγάλο γεγονός, μετά την έρευνα που πραγματοποίησε σε δείγμα 1.000 ατόμων στη χώρα μας.

Η πιθανότητα εξαπάτησης είναι ο λόγος για τον οποίο το 5% των ερωτηθέντων δεν θα κάνει αγορές κατά τη διάρκεια της Black Friday

Η Revolut, η οποία διαθέτει περισσότερους από ένα εκατομμύριο πελάτες στην Ελλάδα, αναφέρει ότι η πιθανότητα εξαπάτησης είναι ο λόγος για τον οποίο το 5% των ερωτηθέντων δεν θα κάνει αγορές κατά τη διάρκεια της Black Friday. Μάλιστα, οι Έλληνες ηλικίας 45 – 54 ετών δηλώνουν αποφασισμένοι να αποφύγουν αυτό το ενδεχόμενο (7%).

Black Friday: Οι Έλληνες προτιμούν το shopping σε καταστήματα

Το 50% των Ελλήνων καταναλωτών προτιμούν να ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα, ενώ το 45% επιλέγει τις online αγορές. Ο κύριος λόγος που επιλέγουν τα φυσικά καταστήματα είναι η άμεση παραλαβή του προϊόντος, αποφεύγοντας τη μεγάλη αναμονή για την παράδοση (31%). Από την άλλη, η πρόσβαση σε περισσότερους εμπόρους και προσφορές αποτελεί τον κύριο λόγο για τον οποίο οι καταναλωτές στρέφονται σε online αγορές.

Ωστόσο, οι ανησυχίες για την ασφάλεια επηρεάζουν την επιλογή ανάμεσα σε φυσικά καταστήματα και online αγορές. Συγκεκριμένα, ένας στους τέσσερις Έλληνες που επιλέγει να ψωνίζει σε φυσικά καταστήματα πιστεύει ότι οι αγορές από κοντά μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή περιστατικών απάτης, τα οποία είναι σύνηθες φαινόμενο στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της Black Friday.

Συγκριτικά με τις γυναίκες (11%), οι άνδρες (15%) προτιμούν τα φυσικά καταστήματα για αυτόν ακριβώς τον λόγο, όπως επίσης και οι ερωτηθέντες ηλικίας 65+ ετών (18%).

Οι συμβουλές της Revolut για τον εντοπισμό περιστατικών απάτης

  • Οι απατεώνες δημιουργούν ψεύτικους ιστότοπους λιανικής, με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζουν με πραγματικά online καταστήματα. Αυτό γίνεται τόσο για να κλέψουν τα χρήματα των ανυποψίαστων πελατών μετά την αγορά, αλλά και για να αποκτήσουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία κάρτας.

Προσοχή! Ελέγξτε προσεκτικά το url για να βεβαιωθείτε ότι πρόκειται για την πραγματική ιστοσελίδα από την οποία θέλετε να κάνετε αγορές.

  • Ορισμένοι ιστότοποι πωλούν ακριβά αντικείμενα (ηλεκτρονικά είδη, κοσμήματα ή επώνυμα brand ένδυσης) σε πολύ χαμηλές τιμές. Συνήθως, οι καταναλωτές λαμβάνουν το αντικείμενο που αγόρασαν αλλά δεν είναι αυθεντικό ή μπορεί να μην λάβουν ποτέ το προϊόν.

Προσοχή! Αναζητήστε online κριτικές από άλλους πελάτες για να επαληθεύσετε την αξιοπιστία του εμπόρου.

  • Ενίοτε οι απατεώνες χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσουν ψεύτικα online καταστήματα. Τα καταστήματα ανοίγουν για μικρό χρονικό διάστημα και στη συνέχεια εξαφανίζονται αφού πραγματοποιηθούν μερικές πωλήσεις.

Προσοχή! Μην εμπιστεύεστε σελίδες/λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που άνοιξαν πρόσφατα και έχουν πολλές θετικές κριτικές. Μπορεί να είναι ψεύτικες και να έχουν γραφτεί με στόχο να σας πείσουν ότι είναι πραγματικές.

  • Τα ψεύτικα μηνύματα από courier και τα email ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) αυξάνονται κατά τη διάρκεια περιόδων μεγάλης κινητικότητας στην αγορά, όπως η Black Friday.

Προσοχή!  Να παρακολουθείτε τα δέματά σας απευθείας από τον έμπορο ή από την ιστοσελίδα της εταιρείας αποστολής και να ελέγχετε πάντα τη διεύθυνση του αποστολέα. Προσέξτε επίσης για τυχόν ορθογραφικά λάθη. Αν έχετε αμφιβολίες, μην πατήσετε επάνω σε συνδέσμους.

Πηγή: ΟΤ

in.gr