Ακρίβεια: Διακοπές με το… κιάλι – «Καίνε» οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Την αδιανόητη ακρίβεια που ζει ο σκληρά εργαζόμενος Έλληνας αποτυπώνει το κρας τεστ τιμών στα ακτοπλοϊκά, με την ελληνική οικογένεια να βλέπει τα χρήματά της να αξίζουν στην πράξη λιγότερο εντός συνόρων από ότι εκτός.
Στο ευρωπαϊκό κρας τεστ τιμών καταγράφεται αδιανόητη ακρίβεια στην χώρα μας. Μάλιστα, οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, παρά την πτώση στις τιμές των καυσίμων, ενώ σε αυτό συμβάλλει και το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων.
Το σοκ για τον Έλληνα καταναλωτή μεγαλώνει όταν θα διαπιστώσει πως του έρχεται φτηνότερα να πάει στην Ιταλία
Η χρέωση EU ETS θα αναπροσαρμόζεται μηνιαίως με βάση τις μέσες τιμές της διεθνούς αγοράς για τις εκπομπές CO2, που σημαίνει ότι άλλο μήνα η επιβάρυνση θα είναι μεγαλύτερη άλλον μικρότερη ανάλογα με τις διεθνείς τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών που καταγράφονται στο χρηματιστήριο ρύπων.
Τα ακτοπλοϊκά με συμβατικό πλοίο
Πόσο όμως κοστίζει η μετάβαση στα ελληνικά νησιά και μάλιστα με το συμβατικό πλοίο για μία οικογένεια;
- 206€ για Κεφαλονιά
- 419€ για Σκιάθο
- 430€ για Τήνο
- 596€ για Χίο
- 632€ για Πάρο
- 1.029€ για Ρόδο
Τα ακτοπλοϊκά για Ιταλία
Το σοκ για τον Έλληνα καταναλωτή μεγαλώνει όταν θα διαπιστώσει πως του έρχεται φτηνότερα να πάει στην Ιταλία αφού τα ακτοπλοϊκά σε αυτή την περίπτωση έχουν:
- Πάτρα – Ανκόνα: 974€
- Πάτρα – Βενετία : 1.124€
Δηλαδή ο Έλληνας καταναλωτής για να επισκεφτεί τα νησιά της χώρας μας θα πληρώσει παραπάνω από όσο για να πάει στην Ιταλία και να κάνει τις διακοπές του. Αν μάλιστα διαλέξει την Ιταλία μπορεί να γλιτώσει ακόμα και 55€.
Το θέμα όμως αποκτά και εκλογική διάσταση καθώς όσοι δεν έχουν εγγραφεί στην επιστολική ψήφο θα πρέπει για να ψηφίσουν να ξεπαραδιαστούν. Συγκεκριμένα:
- Για να ταξιδέψουν στους Λειψούς θα ξοδέψουν 600€
- Για τα Χανιά 504€
- Για τον Πόρο 103€
Δηλαδή, όποιος ψηφίζει λίγο πιο μακριά θα πρέπει να δώσει έναν μισθό για την κάλπη.
Αυξάνει τα κέρδη της η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά
Όσο οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ανεβαίνουν τόσο ανεβαίνουν και τα κέρδη της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς. Ειδικότερα:
1η εταιρεία
Κέρδη προ φόρων 2023: 126,4 εκατ. € +118,6%
2022: 57,8 εκατ. €
2η εταιρεία
Κέρδη προ φόρων 2022: €2,331 εκατ. +56%
2021: 1,492 εκατ. €