Υπο αξιολόγηση… οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών

Δημοσιεύτηκε στις 15/06/2020 10:15

Υπο αξιολόγηση… οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών

Το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως μεταξύ άλλων εισάγει για πρώτη φορά επισήμως, έστω και πιλοτικά, τη διαδικασία της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών. Γράφει ο Χρήστος Κώνστας στο Politica.gr.

Το πιλοτικό της εφαρμογής έγκειται στο γεγονός ότι καταρχήν εισάγεται για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Ωστόσο θεωρείται θέμα χρόνου, εφόσον ευδοκιμήσει η διαδικασία να επεκταθεί στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι αντιδράσεις είναι γνωστές.

Η αλήθεια είναι ότι από την Κυβέρνηση επιχειρείται να στοχοποιηθούν ως υποκινούμενες κομματικά, χρεώνοντας στον ΣΥΡΙΖΑ την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών.Όμως αυτή είναι η μισή αλήθεια.Κι αν ο Νίκος Κοτζιάς κατηγόρησε τον Αλέξη Τσίπρα για μισές αλήθειες, στην ΝΔ δεν έχει βρεθεί ακόμη κάποιο πρωτοκλασάτο στέλεχος να κατηγορήσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη για αντίστοιχες μισές αλήθειες.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν.Η υπόλοιπη αλήθεια αφορά τους “γαλάζιους” εκπαιδευτικούς που αντιδρούν το ίδιο σθεναρά ,αν όχι και περισσότερο, στην αξιολόγηση.Ο θόρυβος της αξιωματικής αντιπολίτευσης μπορεί να σκεπάζει τις δικές τους φωνές ,αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν.Το συμπέρασμα είναι ότι κανείς από τους συνδικαλιστές, από όποιον πολιτικό χώρο κι αν προέρχονται δεν δείχνουν να θέλουν την αξιολόγηση.

Η επιχειρηματολογία είναι λίγο έως πολύ γνωστή. Θα κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία.Θα στοχοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί.Θα εμπορευματοποιηθεί η εκπαίδευση και άλλα τινά που προμηνύουν έναν εκπαιδευτικό αρμαγεδώνα, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους.Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν μια σειρά αιτιάσεων που στηρίζουν την επιχειρηματολογία τους. Ανάμεσα τους κυριαρχούν η μη διασφάλιση των όρων που απαιτούνται για την εφαρμογή ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης.Η δυσπιστία ως προς την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και την αντικειμενικότητα της αξιολόγησης. Οι παλινδρομήσεις του υπουργείου Παιδείας και η απουσία ουσιαστικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και η δυσπιστία των εκπαιδευτικών απέναντι στις προθέσεις και στη σκοπιμότητα των αξιολογικών διαδικασιών της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Είναι όμως αρκετά; Nαι για να ματαιώσουν μια ακόμη προσπάθεια,επιτέλους, να εκκινήσει η πολυσυζητημένη αξιολόγηση.Οι εκπαιδευτικοί που συμφωνούν με την αξιολόγηση-και είναι γεγονός ότι δεν είναι λίγοι-οφείλουν να βγουν μπροστά.Γνωρίζουν τις παθογένειες.Γνωρίζουν τις αδυναμίες.Γνωρίζουν τι δε πάει καλά στη λειτουργία των εκπαιδευτικών μας.Και γι΄αυτό οφείλουν να στηρίξουν την εκκίνηση της διαδικασίας.Είναι σαφές ότι θα υπάρξουν προβλήματα.Αρρυθμίες.Ακόμη και αδικίες.Όμως δε θα αναγνωριστεί ποτέ η δουλειά τους ,όσο επιμένουν να μην αντιδρούν στις αντιδράσεις.