Ποια συμφέροντα εμποδίζουν την Κυβέρνηση να… δει το τρένο στην Κρήτη;
Κάτι συμβαίνει με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τη σχέση του με την Κρήτη και τους Κρητικούς.
Δεν εξηγείται αλλιώς. Πριν καλά-καλά συνέλθουμε από την χυδαία απαξίωση του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα ,ο οποίος ήρθε στην Κρήτη, μας εγκάλεσε γιατί είμαστε απαιτητικοί και μας υπέδειξε να μη ζητάμε παραπάνω, το ίδιο υπουργείο ξαναχτύπησε. Τη σκυτάλη πήρε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ναι εκείνος που πριν από λίγους μήνες υποστήριζε ότι “πρώτη φορά ακούω ότι ο Δήμος Ηρακλείου έχει ιδιοκτησιακά δικαιώματα στην έκταση του αεροδρομίου “Ν.Καζαντζάκης ” ,αλλά στη συνέχεια ανακάλυψε ότι ο Δήμος μάλλον έχει δίκιο.
Ο κ.Ταχιάος με περίσσιο θράσος και υπέρμετρη αλαζονεία μέσα στη Βουλή, σε 5 λεπτά απέρριψε το παλλαϊκό αίτημα που χτίζεται επί 5 χρόνια από τους τοπικούς φορείς για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς συνδέοντας καταρχήν το Ηράκλειο με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Σε μια πρωτοφανή για τα κοινοβουλευτικά ήθη και τον διάλογο στάση του ο κ.Ταχιάος απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, αρνήθηκε οποιαδήποτε συζήτηση ,χλευάζοντας το αίτημα των τοπικών φορέων και πετώντας επιδεικτικά στο κάλαθο των αχρήστων τις αποφάσεις του Περιφερειακού συμβουλίου Κρήτης και των Δήμων του νομού Ηρακλείου.
Με μια επιχειρηματολογία που προκαλεί τη νοημοσύνη των πολιτών και εκθέτει τον κλάδο των μηχανικών από τον οποίο προέρχεται, παρακολουθήσαμε τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών ,να ισχυρίζεται ότι όπου έχει αναπτυχθεί σιδηρόδρομος έχει γίνει μόνο εκεί που έχει κορεστεί η ανάπτυξη του οδικού δικτύου άρα γι΄αυτό δεν χρειάζεται στην Κρήτη.
Υποστήριξε ψευδώς ότι η Ε.Ε δεν στηρίζει οικονομικά την ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου ενώ είναι γνωστό ότι αυτή τη προγραμματική περίοδο η γραμμή των Βρυξελλών είναι η ενίσχυση τους σε όλη την Ευρώπη.
Μάλιστα έφτασε στο σημείο ενεργοποιώντας μια επικίνδυνη λαϊκίστικη ρητορική με ξεκάθαρο στόχο να διχάσει το νησί στη προσπάθεια του να ακυρώσει πολιτικά το αίτημα για το μέσο σταθερής τροχιάς, να υποστηρίξει μέσα στη Βουλή, ότι “γιατί να γίνει στο Ηράκλειο και γιατί δεν έχουν ερωτηθεί οι άλλες περιοχές της Κρήτης εάν συμφωνούν¨ .
Δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι πρέπει πλέον να αποτελεί έκπληξη αυτή η συμπεριφορά της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απέναντι στην Κρήτη. Ίσως γιατί πιστεύουν και μάλλον δεν το κρύβουν ,ότι οι Κρητικοί οφείλουν να εκδηλώνουν υποχρέωση επειδή υλοποιείται το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι ή ξεκινά η υλοποίηση του ΒΟΑΚ.
Ίσως να υπάρχει και κάτι ακόμη. Ότι αντί οι Κρητικοί να εκφράσουν την υποχρέωση τους απέναντι στη κυβέρνηση στις τελευταίες εκλογές, εκείνοι έκαναν διαφορετικές επιλογές.
Εκτός κι αν δεν ισχύει τίποτα από τα παραπάνω. Τότε για την προκλητικά ανεξήγητη άρνηση τους ακόμη και να εξετάσουν μελετητικά το έργο, θα πρέπει να αναζητηθεί εάν εξυπηρετούνται συμφέροντα που σχετίζονται με τη λειτουργία του ΒΟΑΚ από τον οποίο νομοτελειακά θα αντλούσε δυναμική το μέσο σταθερής τροχιάς.