Οι “κολοβές” λύσεις στην Παραλιακή ρίχνουν -άδικες;- σκιές
Πριν από λίγες ημέρες και ενώ είχε ξεκινήσει ήδη να αποδίδει τα μέγιστα η παρέμβαση με τα πλαστικά κολονάκια από τον Δήμο Ηρακλείου επί της παραλιακής λεωφόρου από το ύψος της συμβολής της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου έως και τη διακλάδωση με την πεταλοειδή (Μίνωος) ,ένας από τους χρήστες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης προσπάθησε να αποτυπώσει πρόχειρα αλλά αρκετά ευδιάκριτα, τι πραγματικά συμβαίνει πλέον μετά την θετική κυκλοφοριακή παρέμβαση.
Ο Γ.Π σχεδίασε ένα σκίτσο για να καταδείξει οτι η λύση που δόθηκε ουσιαστικά πετάει το “ντενεκεδάκι” του προβλήματος λίγα μέτρα πιο μακριά.
Πράγματι η τοποθέτηση των πορτοκαλί ορειοδεικτών (πλαστικά κολονάκια) αποσυμφόρησε πλήρως την κυκλοφορία των οχημάτων που για χρόνια συσσωρεύονταν σε μήκος 200 μέτρων, καθώς τα παράνομα παρκαρισμένα οχήματα επί της παραλιακής καταλάμβαναν μόνιμα τη μια από τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς την δυτική κατεύθυνση, με αποτέλεσμα τόσο οι οδηγοί που ήθελαν να στρίψουν στην πεταλοειδή, όσο και εκείνοι που ήθελαν να συνεχίσουν την πορεία τους προς το Παγκρήτιο στάδιο, να “συνωστίζονταν” μπροστά στους φωτεινούς σηματοδότες. Μάλιστα σε ώρες αιχμής το μποτιλιάρισμα έφθανε έως και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, δηλαδή σχεδόν μισό χιλιόμετρο από το σημείο. Τώρα πλέον αυτές οι εικόνες είναι παρελθόν και αυτό πρέπει να πιστωθεί στην Δημοτική αρχή.
Όμως από εκεί και πέρα αρχίζει να αναδεικνύεται ένα άλλο πρόβλημα που αποτελεί και μια εν γένει παθογένεια στη χώρα μας. Οι “κολοβές” λύσεις. Ο Ηρακλειώτης που σχεδίασε το σκίτσο κατάφερε με εύληπτο τρόπο να το εξηγήσει ακόμη και σε εκείνον που δεν έχει διασχίσει μέχρι σήμερα το σημείο για να διαπιστώσει πώς από τη μεγάλη “ανάσα¨ των 150-200 μέτρων που απελευθερώθηκαν , στη συνέχεια για τα επόμενα 200 μέτρα θα πέσει σε μια επικίνδυνη παγίδα.
Οι ορειοδείκτες τελειώνουν στους φωτεινούς σηματοδότες. Κι ενώ η διατομή του δρόμου δεν αλλάζει αλλά συνεχίζει ακριβώς η ίδια έως και τη διακλάδωση για το Παγκρήτιο Στάδιο, έχει σημειωθεί το εξής παράδοξο. Εξακολουθεί να επιτρέπεται η παράνομη στάθμευση των οχημάτων μετά τους φωτεινούς σηματοδότες με αποτέλεσμα οι δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση να ξαναγίνονται στα επόμενα 3-5 μέτρα (μεσολαβεί διάβαση πεζών στα φανάρια) ,μια. Δηλαδή οι οδηγοί αναγκάζονται να παρεκκλίνουν της πορείας τους για να ενσωματωθούν και πάλι σε μια λωρίδα ο ένας πίσω από τον άλλο. Και όλα αυτά γιατί συνεχίζεται-άγνωστο για ποιο λόγο-να μην αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση επί της παραλιακής στο συγκεκριμένο σημείο.
Εκτός από παράδοξη ,αυτή η πρακτική είναι και επικίνδυνη. Ο ελιγμός των οχημάτων στην προσπάθεια τους μετά τα φανάρια να ξαναμπούν σε μια λωρίδα κατεύθυνσης εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ομαλή και κυρίως ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Αλήθεια δεν το βλέπει κανείς από τους αρμόδιους ότι η λύση που δόθηκε πάσχει ,όχι ως προς την έμπνευση της αλλά ως προς τον αρχικό σχεδιασμό της, ο οποίος είναι ημιτελής ; Yπάρχει κάποια σοβαρή εξήγηση ή οποιοσδήποτε λόγος που εμποδίζουν την τοποθέτηση ορειοδεικτών και σε αυτό το σημείο ώστε να επιλυθεί οριστικώς το πρόβλημα και να μην περιορίζεται η λύση του σ΄έναν “κολοβό” σχεδιασμό;
To ζήτημα παίρνει ακόμη σοβαρότερες διαστάσεις όταν όπως έχει ανακοινωθεί από την Δημοτική αρχή, πρόθεση της είναι να παρέμβει κυκλοφοριακά-και ορθώς- και σε άλλα προβληματικά σημεία της πόλης. Και όπως συμβαίνει σε κάθε αλλαγή ,υπάρχει αναστάστωση καθώς πολλοί ξεβολεύονται. Όμως αυτές οι “κολοβές” λύσεις θα είναι και το βούτυρο στο ψωμί όσων δεν θέλουν αλλάξει τίποτα στην πόλη για να εξυπηρετήσουν το μικροσυμφέρον τους αδιαφορώντας για το κοινωνικό σύνολο. Θα υποδεικνύουν την πρώτη παρέμβαση προς την απολύτως σωστή κατεύθυνση του Δήμου Ηρακλείου ,ως αδυναμία να εφαρμόσει όχι μόνο το σωστό κυκλοφοριακά αλλά και το δίκαιο απέναντι σε όλους. Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό για τη δημοτική αρχή να διαψεύσει όλους εκείνους που ψάχνονται να ρίξουν ακόμη και σκιές για ala carte παρεμβάσεις.
ΥΓ. Το ίδιο ισχύει και στο νότιο κλάδο. Δηλαδή στην κατεύθυνση από Παγκρήτιο προς Ηράκλειο και πάλι στο ίδιο τμήμα. Από το ύψος του σχολικού συγκροτήματος Τάλως έως και τη συμβολή της παραλιακής με την Αρχιεπισκόπου Μακαρίου.
Αν τώρα, που τόλμησε και άνοιξε αυτό το μεγάλο θέμα ο Δήμος δεν “σπάσει αυγά” , πότε;