Του Χρήστου Κώνστα
Την περασμένη Τετάρτη ο Θεόδωρος Σκυλακάκης ανέπτυξε ένα θεώρημα που αποτελεί μνημείο γελοιότητας για τα Οικονομικά πανεπιστήμια καίτοι βρίσκεται στο τιμόνι του Υπουργείου Oικονομικών της χώρας. Υποστήριξε ούτε λίγο ούτε πολύ οτι είναι «βαρύς ο φόρος στα καύσιμα, τεράστιος αλλά αυτό δεν αφορά στους φτωχούς, αφού οι φτωχοί δεν έχουν αυτοκίνητο», θέλοντας έτσι να εξηγήσει για ποιο λόγο η κυβέρνηση δεν μειώνει τον ΕΦΚ στα καύσιμα, οι τιμές των οποίων έχουν “πάρει φωτιά”.
Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών επιχειρηματολόγησε για την οικονομική του θεωρία αναφέροντας οτι «το κυριότερο όμως είναι ότι ο φόρος στα καύσιμα είναι ένας αντιστρόφως προοδευτικός φόρος. Δηλαδή τα καύσιμα, τα πιο φτωχά νοικοκυριά τα χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο γιατί δεν έχουν αυτοκίνητο, ο βαρύς φόρος στα καύσιμα είναι στη βενζίνη και είναι τεράστιος αλλά τα φτωχά νοικοκυριά δεν έχουν αυτοκίνητο». Ενώ συνέχισε λέγοντας ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι των συνταξιούχων και πάρα πολλοί άνεργοι δεν έχουν επίσης». Αυτοί δε, που έχουν δύο – τρία αυτοκίνητα, που δεν τους λες φτωχούς της κοινωνίας, θα ωφεληθούν περισσότερο αν μειώσουμε τον ειδικό φόρο καυσίμων».
Δεν θα σταθούμε στο γεγονός οτι ο κ.Σκυλακάκης είναι απόφοιτος με άριστα από το Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο (MBA) από το Πανεπιστήμιο Σίτι του Λονδίνου και μεταπτυχιακό δίπλωμα από την Βρετανική Εταιρεία Ερευνών Αγοράς (British Market Research Society) στην Έρευνα Αγοράς. Ενώ η πανεπιστημιακή του μόρφωση κορυφώθηκε το 2010 όταν έλαβε διδακτορικό με άριστα –και πάλι-από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Άλλωστε τα πτυχία μόνο όταν βγαίνουν έξω από τα πανεπιστήμια κρίνονται ως προς την ποιότητα και την επάρκεια εκείνου που το κατέχει.
Θα σταθούμε όμως στο γεγονός οτι ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, αν και οικονομολόγος, σύμφωνα με το βιογραφικό του δεν έχει σταδιοδρομήσει στον τομέα των οικονομικών ,όπως θα περίμενε κανείς με τέτοια πανεπιστημιακά εφόδια ,αλλά στον τομέα της…επικοινωνίας!
Το 1981 αποφοίτησε. Απο το 1983 έως και το 1985 υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία και με την απόλυση του ασχολήθηκε με τον κλάδο της επικοινωνίας και της διαφήμισης έχοντας ιδρύσει και σχετική εταιρεία στον κλάδο.
Τα παραπάνω στοιχεία είναι κρίσιμα για να κατανοήσει κανείς τους όρους με τους οποίους πολιτεύεται ο κύριος Σκυλακάκης και ο κάθε Σκυλακάκης Υπουργός. Όροι επικοινωνίας και όχι πραγματικής οικονομίας, εκεί δηλαδή που το ματς είναι χαμένο από τα αποδυτήρια. Ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ως γνώστης των τρικ της επικοινωνίας προσπάθησε με έναν αντιεπιστημονικό αλλά κυρίως χυδαίο τρόπο προσβάλλοντας τη νοημοσύνη των πολιτών να ενεργοποιήσει διχαστικά αντανακλαστικά και μάλιστα με εντελώς παράλογη επιχειρηματολογία.
Το γνώριζε όταν εκστόμιζε όλα αυτά τα καινοφανή ωστόσο αυτό ούτε τον ενόχλησε , ούτε τον σταμάτησε. Άλλωστε με όρους καθαρά επικοινωνιακούς “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα” όπως έγραψε και ο Οβίδιος πριν από 1.500 χρόνια στις “Ηρωίδες” εμπνέοντας μετέπειτα τον Νικολό Μακιαβέλι.