Mην πυροβολείτε τον ΣΥΡΙΖΑ για το σποτ, αυτοπυροβολείται κατά μόνας!
Σάλο έχει προκαλέσει το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ που εμφανίζει συλλήβδην τον δημοσιογραφικό κόσμο να τα “παίρνει” για να …παράγει κατευθυνόμενες ειδήσεις.Από τον πολιτικό και τον δημοσιογραφικό κόσμο μέχρι τον καλλιτεχνικό, οι βολές που δέχεται είναι κατα ρυπάς. Αλήθεια πως εξηγείται αυτό το μέγεθος των αντιδράσεων; Aκούμπησε με ανηθικο τρόπο ευαίσθητες χορδές ή όντως οι χορδές αυτές έχουν λόγους να ενοχλούνται; Γράφει ο Χρήστος Κώνστας στο Politica.gr.
Για να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει , θα πρέπει πρώτα να βγούμε από το στενό κουτί του πολιτικοδημοσιογραφικού κόσμου.Πάμε για παράδειγμα σε ένα άλλο μέτωπο αυτό της φοροδιαφυγής.Κανείς δεν αμφισβητεί ότι υπάρχει.Αν σε ένα δημοσιογραφικό ρεπορτάζ ή σε μια κοινοβουλευτική ομιλία γίνεται λόγος για φοροδιαφυγή στο κλάδο της εστίασης, αφορά συλλήβδην όλο τον κλάδο;Kι΄αν όντως δημοσιογράφοι και πολιτικοί αναφέρονται αδίκως και με ανήθικο τρόπο συλλήβδην σε όλο τον κλάδο , γιατί ποτέ δεν είδαμε αντίστοιχου βεληνεκούς αντιδράσεις; Η απάντηση είναι προφανής. Μα φυσικά γιατί μπορεί οι παράγοντες του κλάδου να αναγνωρίζουν οτι υφίσταται φοροδιαφυγή ωστόσο οι υγιείς επιχειρηματίες μπορεί να μην είναι ευτυχισμένοι για όσα ακούγονται για τον κλάδο τους αλλά κοιμούνται με ήσυχη τη συνείδηση τους,επομένως περιττεύουν και οι κραυγές των αντιδράσεων, αφού λίγο έως πολύ όλοι γνωρίζουν και με όλους γνωριζόμαστε.
Το πρόβλημα με το σποτ δεν είναι ότι πρόκειται για μια φθηνή και ακραία λαϊκίστικη επικοινωνιακή καμπάνια.Το πρόβλημα είναι ότι επί της ουσίας ο ΣΥΡΙΖΑ ,πυροβολώντας την κυβέρνηση για το πάρτι των 20 εκ. ευρώ με την επιλεκτική και άκρως κατευθυνόμενη κατανομή σε φίλια μέσα ενημέρωσης, συνάμα αυτοπυροβολείται. Το σποτ ήρθε αβίαστα να υπενθυμίσει μαζί με τις μιντιακές πομπές της ΝΔ, την 4ετη διαχείριση του ΣΥΡΙΖΑ.Εκείνη που κατηύθυνε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ μέσα από δημόσιους φορείς ή ελεγχόμενες τράπεζες σε μέσα ενημέρωσης που δημοσίευαν φιλοκυβερνητικά…ντοκουμέντα.Εκείνη που μεθόδευσε τηλεοπτικές άδειες με διαγωνισμούς που ακυρώνονταν.Εκείνη που υποβοηθούσε τους εκλεκτούς μεγελοεργολάβους του συστήματος να κερδίσουν για παράδειγμα τις τέσσερις από τις οχτώ εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος και να διεκδικούν χωρίς να κατέχουν την απαραίτητη φερεγγυότητα άδεια για τηλεοπτική συχνότητα.
Όχι. Η επιχείρηση ελέγχου όσων Μ.Μ.Ε και δημοσιογράφων είναι διατεθειμένοι να ελεγχθούν απο τις εκάστοτε κυβερνήσεις δεν είναι μια επιχείρηση συμψηφισμού.Είναι μια πραγματικότητα που εναλλάσσεται ανάλογα με το πολιτικό υπόβαθρο χωρίς ωστόσο να διαφοροποιείται στην ουσία.Οι μιντιακές πομπές της ΝΔ δεν εχουν λιγότερη ή περισσότερη αξία από τις πομπές του ΣΥΡΙΖΑ.Αποτυπώνουν την αντίληψη περί δημοκρατίας και επιβεβαιώνουν ότι το σύστημα εξουσίας ανεξαρτήτως της ιδεολογικοπολιτικής του αφετηρίας θα επιχειρήσει να εδραιώσει τη θέση του εξαγοράζοντας την εργαλειοποίηση μέσων ενημέρωσης και δημοσιογράφων που είναι διατεθειμένοι να εξασφαλίσουν παντι τρόπω μια θέση… στην εργαλειοθήκη της εξουσίας.Με αυτά τα δεδομένα και με καθαρά επικοινωνιακούς όρους,το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ κρίνεται άκρως επιτυχημένο.Υπενθύμισε στους πολίτες με κυνικό τρόπο πως ενεργούν τα κόμματα εξουσίας, είτε βρίσκονται στην κυβέρνηση ,είτε στην αντιπολίτευση.