Είναι γνωστό ότι στο Ηράκλειο έχουμε σοβαρή έλλειψη από τροχονόμους για την κυκλοφορία. Ωστόσο έχουμε τεράστιο πλεόνασμα ¨τροχονόμων¨ για τα σκάνδαλα που διαδέχονται το ένα το άλλο.
Τελευταία έκδοση το Λιμάνι του Ηρακλείου. Η Βουλή ενέκρινε κατά πλειοψηφία την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του Λιμένα στον Όμιλο Γκριμάλντι που ταυτόχρονα είναι και ο ιδιοκτήτης των Μινωικών γραμμών ,δηλαδή ενός εκ των χρηστών του Λιμένα, αλλά και ιδιοκτήτης ήδη του Λιμένα Ηγουμενίτσας με το ίδιο ακριβώς μοντέλο.
Ας συνοψίσουμε λοιπόν τι περιλαμβάνει η σύμβαση :
Ο όμιλος Γκριμάλντι παίρνει για 40 χρόνια τη χρήση και του Λιμένα Ηρακλείου έναντι 80 εκ. ευρώ, με το 67% των μετοχών.
Σήμερα ο ίδιος όμιλος μέσω των Μινωικών Γραμμών καταβάλλει κάθε χρόνο 1,2 εκ. ευρώ για λιμενικά τέλη στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.
Δηλαδή χωρίς να γίνει καμία αύξηση για τα επόμενα 40 χρόνια δυνητικά θα είχε καταβάλλει 48 εκ. ευρώ για λιμενικά τέλη μόνο για τη χρήση του Λιμένα, εάν εξακολουθούσε να παραμένει στο Δημόσιο.
Μαζί με τη χρήση όλων των περιουσιακών στοιχείων και των λιμενικών εγκαταστάσεων του Λιμένα, ο επενδυτής παίρνει και το ταμείο του Ο.Λ.Η που ανέρχεται σε 12 εκ. ευρώ.
H μοναδική επένδυση στην οποία υποχρεώνεται ο όμιλος Γκριμάλντι να προχωρήσει βάσει της σύμβασης είναι να ανεγείρει κτίριο 2.000 τ.μ περίπου, για τις ανάγκες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας(Λιμεναρχείο, γραφεία κτλ).
Το κόστος του κτιρίου με σημερινές τιμές δύσκολα θα ξεπεράσει τα 3 εκ. ευρώ.
Η πράξη έχει ως εξής:
80 εκ.(αγορά)+3 εκ.(ανέγερση κτιρίου)-48 εκ. (λιμενικά τέλη)-12 εκ.(ταμειακό απόθεμα)= 23 εκ. ευρώ καθαρό κόστος επένδυσης.
Επιπροσθέτως η κύρωση της σύμβασης δεν συνοδεύεται από κανένα master plan.Δηλαδή το Δημόσιο παραχωρεί τον Λιμένα Ηρακλείου χωρίς να γνωρίζει οτιδήποτε για τα σχέδια του επενδυτή. Τι θέλει να κάνει, που και πώς αυτά μπορούν να επηρεάσουν το ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα του Ηρακλείου,(κυκλοφοριακά, κοινωνικά, οικονομικά κτλ), καθώς το λιμάνι αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της πόλης.
Κοντολογίς, επιβεβαιώστε τις παραπάνω πράξεις, αναλογιστείτε τι είναι αυτό που έρχεται και πως δημιουργούνται μονοπωλιακές συνθήκες στις θαλάσσιες μεταφορές και συνεχίστε να κάνετε τους ¨τροχονόμους¨ για να μην στεναχωρείσετε κυβέρνηση και όμιλο, μη τυχόν και σας ¨σβήσουν¨ τις μηχανές του χρήματος τοπικά.
ΥΓ.
Αλήθεια, κάποιοι τοπικοί παράγοντες που είχαν βγει στα ¨κάγκελα¨ το 2008 για να ματαιώσουν τη σύμβαση παραχώρησης μόνο του τμήματος αναψυχής του Λιμένα, δηλαδή μόλις του 20% του Λιμένα, σήμερα που παραχωρείται το 100% που έχουν λουφάξει; Εκτός κι αν δεν έχουν προλάβει να ενημερωθούν επειδή βρίσκονται σε καλοκαιρινές διακοπές.
Ίσως σε κάποια κρουαζιέρα στην Αδριατική…