Ανακοινώσεις – μνημεία ντροπής και ευτελισμού του συνδικαλίζειν
Το Υπουργείο Παιδείας ενόψει της κακοκαιρίας τόλμησε(!) να αποστείλει μήνυμα προς τους τους εκπαιδευτικούς το Σαββατοκύριακο, διήμερο αργίας, προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν την Δευτέρα παρά την κακοκαιρία, με τη βοήθεια της τηλεκπαίδευσης.
Οι “ανεκδιήγητοι” του Υπουργείου αποθρασύνθηκαν εντελώς και αντί να έρθουν σε μια στοιχειώδη συνεννόηση με τα ακραία καιρικά φαινόμενα ώστε να χτυπήσουν τη χώρα μεσοβδόμαδα και όχι την πρώτη ημέρα της εβδομάδας όπου έχει προηγηθεί διήμερο αργίας για να μην ταραχίσουν τον “ανυποψίαστο” εκπαιδευτικό o οποίος… δεν γνώριζε απολύτως τίποτα για την επέλαση της “Μπάρμπαρας “,τόλμησαν(!) μέσα στο Σαββατοκύριακο το ανεπίτρεπτο.
Ποιος είδε τον Θεό και δεν τον φοβήθηκε! Εξοργισμένοι που το Υπουργείο τους ζητάει να προετοιμαστούν για το μάθημα της Δευτέρας από την Κυριακή ,οι συνδικαλιστές εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών εξέδωσαν ανακοίνωση , στην οποία μεταξύ άλλων αποκαλύπτουν ότι δεν έχουν … υπολογιστές και ίντερνετ στα σπίτια τους για να το κάνουν! Μάλιστα καλούν την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας, έτσι ώστε να μην τους …ξαναενοχλήσουν για τηλεκπαιδεύσεις και άλλα τινά.
Παραθέτω αυτούσιες τις ανακοινώσεις ώστε να εξαχθούν τα συμπεράσματα για τον καθένα.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση κι απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.
Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη κρίσιμες παιδαγωγικές και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θεωρητικά προσπαθούν να λύσουν.
Δε λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει η κακοκαιρία:
Η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη;
Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δεδομένο ότι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ούτε ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ισχυρές συστάσεις αποφυγής μετακινήσεων από την Πολιτική Προστασία;
Οποίος έχει στοιχειώδη επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία γνωρίζει ότι είναι πρακτικά αδύνατον να ψηφιοποιηθεί και να προσαρμοστεί για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης το εκπαιδευτικό υλικό μέσα σε 24 ώρες. Ειδικά όταν ζητά το υπουργείο αυτή η διαδικασία να γίνει Κυριακή είναι εξοργιστικό. Εκτός αν το υπουργείο θεωρεί εκπαιδευτική διαδικασία την τηλεαπασχόληση των μαθητών που το πιθανότερο είναι εκείνη την ώρα να «χαζεύουν» τα χιόνια από το παράθυρο του σπιτιού.
Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων;
Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;
Κι αν υποθέσουμε ότι κάποια παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορέσουν να πραγματοποιήσουν διαδικασίες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εάν δεν μπορέσουν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη εξοπλισμού, διακοπές ρεύματος, κλπ) η εκπαιδευτική διαδικασία των ημερών αυτών δε θα πρέπει να επαναληφθεί όταν επιστρέψουν όλοι στις τάξεις;
Είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που ακόμα και σήμερα υπάρχουν κενά στα σχολεία και ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.
Τέλος, τονίζουμε ότι το σπίτι που ζούμε με την οικογένειά μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι/ες να έχουμε η να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων, η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης για τεχνικούς ή για παιδαγωγικούς λόγους δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.
Η ανακοίνωση της ΔΟΕ
Σε ένα επικοινωνιακό παραλήρημα έχει επιδοθεί ξανά η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση κι απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.
Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη κρίσιμες παιδαγωγικές και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θεωρητικά προσπαθούν να λύσουν.
Δε λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει η κακοκαιρία:
Η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη;
Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δεδομένο ότι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ούτε ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ισχυρές συστάσεις αποφυγής μετακινήσεων από την Πολιτική Προστασία;
Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων;
Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;
Κι αν υποθέσουμε ότι κάποια παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορέσουν να πραγματοποιήσουν διαδικασίες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εάν δεν μπορέσουν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη εξοπλισμού, διακοπές ρεύματος, κλπ) η εκπαιδευτική διαδικασία των ημερών αυτών δε θα πρέπει να επαναληφθεί όταν επιστρέψουν όλοι στις τάξεις;
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με ευθύνη της ποτέ δεν προχώρησε, παρά τη νομοθέτηση του εργαλείου της τηλεκπαίδευσης, σε προσαρμογή των διδακτικών αντικειμένων για αξιοποίηση σε σύγχρονη τηλεκπαίδευση σύμφωνα με τα επιστημονικά πορίσματα και τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης;
Είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που εξακολουθεί να μην καλύπτει τα λειτουργικά κενά, που υπάρχουν ακόμα και σήμερα και ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας. Η λύση βρίσκεται σε αυτό που με την παιδαγωγική τους ευθύνη και με βαθιά ενσυναίσθηση έπρατταν οι εκπαιδευτικοί μέχρι σήμερα, δηλαδή την αξιοποίηση, αυτές τις ελάχιστες μέρες της κακοκαιρίας, της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Η πρακτική του διαμοιρασμού παιδαγωγικού υλικού σε μορφή βίντεο, φυλλαδίων, ηλεκτρονικών ασκήσεων κ.λπ. που θα απασχολήσει δημιουργικά τα παιδιά και θα τα βοηθήσει να κάνουν μια εξαιρετική επανάληψη της ύλης αποτελεί το πιο δόκιμο, με τα τεχνολογικά μέσα και την υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτουμε, αλλά και το πλέον παιδαγωγικά αποδεκτό μέσο σε αυτές τις λίγες μέρες το χρόνο που τα σχολεία μένουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας ή φυσικών έκτακτων καταστάσεων.
Τέλος, τονίζουμε ότι η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.